پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 634901 تاریخ : 1402/01/08-23:33:22
,10027,4,
برگزاری نشست مجازی رئیس پژوهشکده بیمه با رئیس موسسه بیمه ای ترکیه

برگزاری نشست مجازی رئیس پژوهشکده بیمه با رئیس موسسه بیمه ای ترکیه

دکتر محمد مهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه طی نشست مجازی با دکتر مهمت کالکاوان رئیس مؤسسه بیمه ای ترکیه و مروه گرسوی معاون این موسسه، پیرامون گسترش همکاری های مشترک میان دو مجموعه گفتگو کرد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل روابط عمومی و امور بین الملل پژوهشکده بیمه، در این نشست که روز سه شنبه 23 اسفند 1401 به صورت مجازی برگزار شد، دکتر عسگری ضمن معرفی و تشریح اهم فعالیت های پژوهشکده، آموزش مدیران صنعت بیمه را در زمره وظایف اصلی پژوهشکده دانست و تاکید کرد امضای تفاهم نامه و آغاز همکاری های مشترک با موسسه بیمه ای ترکیه به سبب ارتباط نزدیک این موسسه با موسسه بیمه چارتر لندن، از اهمیت ویژه ای برخورار است.

دکتر عسگری با اعلام نیازهای آموزشی پژوهشکده بیمه در زمینه حسابرسی، محاسبات فنی بیمه، IFRS و ...، خواستار اعلام جزئیات و ارسال طرحنامه دوره ها و کارگاه های آموزشی موسسه بیمه ای ترکیه شد و افزود؛ در صورت برگزاری دوره های آموزشی توسط موسسه بیمه ای ترکیه در تهران، خدمات ترجمه همزمان از ترکی استانبولی به فارسی نیز از سوی پژوهشکده بیمه ارائه خواهد شد.

رئیس پژوهشکده بیمه تقاضای انجام طرح های پژوهشی و انتشار کتب و مقالات مشترک با همکاری موسسه بیمه ای ترکیه و متخصصین پژوهشکده را ارائه و ابراز امیدواری کرد، برگزاری جلسه حضوری و امضای تفاهم نامه با موسسه بیمه ای ترکیه پس از ماه رمضان محقق گردد.

وی همچنین با اشاره به انتشار فراخوان همایش تیرماه پژوهشکده بیمه در آینده نزدیک، از رئیس، معاون و مدیران ارشد موسسه بیمه ای ترکیه برای حضور و ارائه مقاله در همایش تیرماه 1402 پژوهشکده بیمه دعوت به عمل آورد.

در ادامه این جلسه، دکتر مهمت کالکاوان به معرفی موسسه بیمه ای ترکیه پرداخت و خاطرنشان کرد؛ دوره های آموزشی موسسه بیمه چارتر لندن، توسط موسسه بیمه ای ترکیه برگزار می گردد و کلیه مدرسین موسسه بیمه ای ترکیه، از متخصصین حوزه بیمه هستند. موسسه بیمه ای ترکیه همچنین ارتباط نزدیکی با کشور آذربایجان به ویژه بانک مرکزی این کشور دارد و دوره های آموزشی ارزیابی خسارت و آزمون های محاسبات فنی بیمه را برای آن ها برگزار می نماید.

دکتر مهمت کالکاوان مدت زمان دوره های آموزشی موسسه بیمه ای ترکیه را از 3 ساعت تا 9 ماه اعلام کرد و افزود؛ آموزش های این موسسه به 2 دسته آموزش های بیمه و توسعه حرفه ای شخصی تقسیم می شوند.

رئیس موسسه بیمه ای ترکیه همچنین آمادگی این موسسه را برای به اشتراک گذاری تجارب با پژوهشکده بیمه و معرفی و اعزام متخصصان این مرکز برای شرکت در همایش بیمه و توسعه اعلام کرد.

لازم به ذکر است؛ مؤسسه بیمه ای ترکیه، از مهمترین مراکز آموزشی و پژوهشی بخش بیمه ترکیه محسوب می شود که در سال 1975 با هدف افزایش دانش فنی و مهارت های حرفه ای فعالان بیمه این کشور تاسیس گردیده است. این مؤسسه، علاوه بر برگزاری برنامه های آموزشی ضمن خدمت و آزمون های ارتقای شغلی برای شرکت های بیمه، به مؤسسات ترکیه در زمینه های مرتبط مشاوره ارائه می دهد.

مؤسسه بیمه ای ترکیه در سطح ملی با بسیاری از مؤسسات، همکاری داشته و در سطح بین المللی نیز عضو سازمان صدور گواهینامه مالی اروپا[2]، عضو کمیته گواهینامه های اروپا در مدارج علمی بیمه[3] و عضو کمیته بیمه گری اِفی سرت[4] می باشد. این مؤسسه همچنین عضو ناظر شبکه بین المللی آموزش مالی[5] (OECD/INFE) می باشد و دارای ارتباط علمی با مؤسسه بیمه چارتر لندن[6] است که ضمن اعتبارسنجی برخی از دوره های این مؤسسه، از سال 2010، مرکز آزمون مؤسسه بیمه ای چارتر لندن نیز می باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 214
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران