پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 448713 تاریخ : 1397/11/23-15:41:44
,14,
برای توسعه گردشگری به تبلیغات بیشتری نیاز داریم

مونسان:

برای توسعه گردشگری به تبلیغات بیشتری نیاز داریم

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: «استفاده از فضای دیجیتال یکی از مسیرهایی است که می تواند عقب ماندگی ما را در این حوزه جبران کند، گسترش فضای مجازی و کم هزینه بودن آن می تواند به ما کمک کند تا معرفی جاذبه های گردشگری کشور را به نحو بهتری انجام دهیم.»

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری،  در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته گفت: «صنعت گردشگری به عنوان سومین صنعت پیشرو و پیشران جهان در جهت توسعه پایدار جوامع عمل می‌کند و شمار گردشگران امروز  به یک میلیارد و 400 میلیون نفر رسیده است.»

او ادامه داد: «تعداد گردشگران بین المللی از 25 میلیون نفر در سال 1950 به یک میلیارد و  235 میلیون نفر در سال 2016 رسید. در سال 2017 شمار گردشگران به یک میلیارد و 323 میلیون نفر و در سال 2018 با رشد 6 درصدی به رقم یک میلیارد و 400 میلیون نفر رسید که فراتر از پیش بینی های قبلی بود.»

مونسان اضافه کرد: «این صنعت مختصات ویژه ای دارد و پرشتاب به روند رو به رشد خود ادامه می دهد پیش بینی می شود تا سال 2030، 2 میلیارد گردشگر در دنیا داشته باشیم.»

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: «رشد 6 درصدی گردشگری بین‌المللی در سال 2018 در حالی به ثبت رسیده است که اقتصاد جهانی در این سال حدود 3.7 درصد رشد داشته است.»

معاون رئیس جمهوری با اشاره به اهمیت حوزه گردشگری در ایجاد درآمد و اشتغال، تاکید کرد: « در سال 2017 صنعت توریسم  10درصد تولید ناخالص جهان را به خود اختصاص داد و 292 میلیون شغل ایجاد کرد که این میزان یک دهم کل اشتغال جهانی است.»

او گفت: «مقاصد جدید گردشگری روز به روز در حال افزایش است و  تمام کشورهای فقیر و غنی جهان به ظرفیت های بی بدیل گردشگری به عنوان صنعتی با ظرفیت های بی انتها پی برده اند، امروز صنعت گردشگری تبدیل به پیش برنده اصلی توسعه اجتماعی، اقتصادی شده است.»

مونسان اظهار کرد: «دولت ایران هم چند سالی است بسیار جدی به حوزه گردشگری پرداخته است و تلاش برای ایجاد زیرساختهای این حوزه ادامه دارد، در حال حاضر 12 میلیارد دلار حجم سرمایه گذاری در حوزه گردشگری کشور در جریان است و حدود 2 هزار پروژه گردشگری برای تکمیل زیرساخت های گردشگری در حال اجراست، این در حالی است که دولت همچنان از سرمایه گذاری در این بخش حمایت می کند.»

معاون رئیس جمهوری اضافه کرد: «اقتصاد ایران هم نیازمند یک پدیده نوظهور است، ما نیاز داریم یک اقتصاد جدید به کشور اضافه شود و بدون شک این اقتصاد جدید با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های کشور، گردشگری خواهد بود.»

مونسان تصریح کرد: «آینده گردشگری کشور بسیار امیدوارکننده است، حجم مراجعه سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این بخش نشان دهنده این واقعیت است که آنها هم این بخش را پرفروغ می بینند، به رغم مشکلات موجود گردشگری روند رو به  رشد داشته است، درماه اول امسال شاهد ورود 6 میلیون گردشگر خارجی به کشور بودیم و امیدواریم تا پایان سال به 7 مییلون گردشگر برسیم.»

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: «گردشگری در کنار صنایع دستی کشور از بخش های مهم و اثرگذار در ایجاد اشتغال است، سازمان میراث فرهنگی در یک سال اخیر جزو سازمانهای پیشرو در ایجاد اشتغال بوده است و رئیس جمهوری در مورد اهمیت و توجه به حوزه گردشگری به تمام استانداران تاکید ویژه داشته اند.»

او گفت: «با توجه به شعار امسال سازمان جهانی گردشگری که گردشگری و تحول دیجیتال است ما هم باید تلاش کنیم از این فضا برای توسعه این صنعت در کشورمان بهره برداری کینم، چراکه عدم معرفی کافی و مناسب جاذبه های کشور و تبلیغات مهمترین موضوع در حوزه گردشگری است، در این میان استفاده از فضای دیجیتال یکی از مسیرهایی است که می تواند عقب ماندگی ما را در این حوزه جبران کند، گسترش فضای مجازی و کم هزینه بودن آن می تواند به ما کمک کند تا معرفی جاذبه های گردشگری کشور را به نحو بهتری انجام دهیم.»

معاون رئیس جمهوری تاکید کرد: « امیدوارم این چهار روز فرصت خوبی برای معرفی هر چه بهتر ظرفیت ها و دستاوردهای ناشناخته و کمتر شناخته شده گردشگری ایران و کشورهای شرکت کننده و هم چنین فضایی مناسب برای تعامل و هم افزایی تجارب فعالان گردشگری باشد و عموم مخاطبان نیز از خدمات و برنامه های متنوع نمایشگاه بهره کافی ببرند.»



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 214
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران