پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 636835 تاریخ : 1402/03/21-21:08:50
,10027,
انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میان پژوهشکده بیمه و دانشگاه شهید بهشتی

انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میان پژوهشکده بیمه و دانشگاه شهید بهشتی

با هدف ایجاد زمینه های همکاری و استفاده از توانایی های علمی و اجرایی طرفین به منظور ارتقاء فعالیت های آموزشی، پژوهشی و همچنین ضرروت ایجاد گفتمان مشترک در جهت ارتقاء کیفیت فعالیت های پژوهشی مورد نیاز صنعت بیمه کشور، تفاهم نامه همکاری مشترک میان پژوهشکده بیمه و دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی امضا شد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل پژوهشکده بیمه، به منظور بهره مندی از توانمندی ها و ظرفیت علمی طرفین، ایجاد هم افزایی و بسط پژوهش های علمی و توسعه ای برای حل مسایل و چالش های صنعت بیمه، تربیت سرمایه انسانی پژوهشگر و فناور، ظرفیت سازی و کارآفرینی و همچنین در راستای کمک به ایجاد و توسعه کسب و کارهای فناور، طی نشستی با حضور دکتر محمد مهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه، دکتر بهروز دُری رئیس دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی و مدیران ارشد دو مجموعه، تفاهم نامه همکاری مشترک میان پژوهشکده بیمه و دانشکده مدیریت و حسابداری (کلینیک خدمات تخصصی مدیریت) دانشگاه شهید بهشتی به امضا رسید.

در این نشست که صبح امروز شنبه 20 خرداد 1402 به میزبانی پژوهشکده بیمه برگزار شد، رئیس پژوهشکده بیمه با اشاره به تعاملات مستمر پژوهشکده بیمه با 12 کشور، اولین و مهمترین برنامه مشترک پیش روی پژوهشکده بیمه و دانشگاه شهید بهشتی را طراحی دوره دکترای مدیریت حرفه ای کسب و کار (DBA) در حوزه بیمه دانست و خاطرنشان کرد؛ برنامه اولیه این دوره تهیه و ارائه شده است و پس از انعکاس حوزه های جدید بیمه ای و تکافل در آن، وارد فاز اجرایی خواهد شد.
رئیس پژوهشکده بیمه ضمن اعلام آمادگی مدیران عامل شرکت های بیمه برای حضور در دوره دکترای مدیریت حرفه ای کسب و کار بیمه افزود، با توجه به وجود تحریم ها و به دلیل عدم امکان برقراری ارتباط با برخی کشورها، طراحی و اجرای این دوره بسیار ارزشمند خواهد بود. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که پذیرش متقاضیان در این دوره از مهرماه سال جاری آغاز گردد.

دکتر عسگری با اشاره به ارائه کلیه مقاطع تحصیلی در دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی، خواستار ارائه دوره دکترای بیمه در این دانشکده شد و افزود در صورت تحقق این امر، پژوهشکده بیمه دانشجویانی را برای گذراندن دوره دکترای بیمه معرفی خواهد کرد.
رئیس پژوهشکده یکی از زمینه های موجود همکاری مشترک میان پژوهشکده بیمه و دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی را برگزاری دوره های آموزشی بین المللی در کشورهای همسایه دانست و با اشاره به امضای تفاهم نامه میان صنعت بیمه ایران و صنعت بیمه کشور سوریه تصریح کرد؛ با توجه به این که پژوهشکده بیمه از سوی بیمه مرکزی مکلف به آموزش صنعت بیمه کشور سوریه گردیده و همکاری با کشورهای عراق، افغانستان و عمان نیز در دستورکار قرار گرفته است، همکاری با دانشگاه شهید بهشتی و بهره مندی از توان علمی اساتید این دانشگاه در تحقق اهداف مذکور ضروری خواهد بود.
دکتر عسگری رئیس پژوهشکده بیمه با اشاره به اعلام 42 عنوان اولویت پژوهشی از سوی پژوهشکده بیمه در سال جاری، آمادگی پژوهشکده بیمه برای انجام پایان نامه ها و رساله های دکتری با همکاری دانشگاه شهید بهشتی را اعلام و اظهار داشت اعضای هیئت علمی پژوهشکده بیمه آماده همکاری با اساتید دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی در زمینه نگارش پایان نامه و رساله به عنوان مشاور یا راهنمای دوم می باشند.
وی علاوه بر دعوت از اعضای هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی برای مشارکت فعال در همایش های بین المللی پژوهشکده بیمه در سال 1402، خواستار ارائه مقالات مشترک پژوهشکده بیمه و کلینیک مدیریت دانشگاه شهید بهشتی در همایش های خارج از کشور شد.
دکتر عسگری همچنین به تاکید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر لزوم برخورداری از دیپلماسی علمی در دوره تحریم و حرکت پژوهشگاه ها و دانشگاه ها به سمت فعالیت های بین المللی اشاره و آمادگی پژوهشکده بیمه برای همکاری دوجانبه با دانشگاه شهید بهشتی در این زمینه را نیز اعلام کرد.
در ادامه این نشست اعضای کارگروه تکافل پژوهشکده بیمه و معاونین و مدیران ارشد این مجموعه، ضمن تشریح اهم اقدامات و فعالیت های واحدهای خود، نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص زمینه های همکاری مشترک و بهره مندی بیشتر از ظرفیت های دو مجموعه ارائه کردند.
سپس دکتر بهروز دُری رئیس دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی با ابراز خرسندی از امضای تفاهم نامه با پژوهشکده بیمه گفت: همکاری دو نهاد دانشگاه و پژوهشکده که ماهیت فعالیت حرفه ای و تخصصی آن ها در عرصه مسائل مدیریتی یکسان است بسیار اثر بخش خواهد بود.
وی با اشاره به سابقه بیش از 40 سال دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی، به تشریح ساختار این مجموعه پرداخت و خاطرنشان کرد، این دانشکده دارای 5 گروه آموزشی شامل مدیریت مالی و بیمه، گروه مدیریت صنعتی و فناوری اطلاعات ، گروه مدیریت دولتی، گروه مدیریت بازرگانی و گروه حسابداری است که در این گروه ها کلیه مقاطع تحصیلی ارائه می گردد. وی تعداد قابل توجه فارغ التحصیلان و دانش آموختگان این دانشکده را منبع مهمی برای همکاری بین حوزه های حرفه ای و دانشکده دانست افزود؛ کلینیک خدمات تخصصی مدیریت که از دو سال قبل راه اندازی شده است، یکی از رویکردهای دانشگاه برای ارتباط با صنعت و جامعه و مسئله محور کردن فعالیت های دانشکده می باشد. کلینیک مدیریت این دانشگاه همچنین دارای مرکز نوآوری وابسته به پارک علم و فناوری است و کلیه این موارد نشان دهنده ظرفیت هایی است که می توان در حوزه هایی که مسئله اصلی آن ها پاسخگویی به نیازهای تخصصی است به کار گرفت.
وی رویکرد دانشکده و کلینیک خدمات تخصصی مدیریت را ورود به عرصه های مختلف عرضه و تقاضای فعالیت های تخصصی دانست و مهمترینِ این عرصه ها را انعقاد تفاهم نامه با پژوهشکده بیمه برشمرد.
رئیس دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به موضوعات متنوع پوشش داده شده در تفاهم نامه میان دو مجموعه ابراز امیدواری کرد که اجرای مفاد تفاهم نامه به فعالیت عملیاتی و قراردادهای همکاری میان دو مجموعه منجر گردد.
دکتر دُری یکی از بزرگترین چالش های موجود در کشور را عدم استفاده بهینه از ظرفیت های موجود برشمرد و ابراز امیدواری کرد در صورت به تجمیع ظرفیت های دو مجموعه، شاهد رویدادهای ارزشمندی خواهیم بود که هم در حوزه بیمه و هم در دانشگاه نتایج قابل توجهی را رقم خواهد زد و با کاربردی شدن فعالیت ها و ایجاد امید به واسطه ایجاد کار و حرفه، به توسعه کشور منجر خواهد شد.
وی با تاکید بر تسریع در اجرای مفاد تفاهم نامه خواستار ارائه نسخه عملیاتی تفاهم نامه، تعریف مرزهای مشترک همکاری و تبدیل اتاق فکر این دانشکده به اتاق کار شد و اعلام کرد ترکیب توانمندی های اعضای هیئت علمی دو مجموعه می تواند موجب تسریع در انجام مفاد تفاهم نامه و تبدیل ماموریت گرایی دانشگاه به نیاز محوری آن گردد.
در پایان این جلسه نیز آیین امضای تفاهم نامه میان پژوهشکده بیمه و دانشکده مدیریت و حسابداری (کلینیک خدمات تخصصی مدیریت) دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.
به موجب این تفاهم نامه طرفین در «تامین تجهیزات و امکانات زیرساختی-شبکه ای و منابع مورد نیاز در زمینه امور بیمه ای و مالی»، «طراحی و برگزاری آموزش های آزاد تخصصی، حرفه ای»، «ارائه خدمات مشاوره تخصصی و پژوهش کاربردی در زمینه امور بیمه ای و مالی»، «اجرای طرح های توسعه و تجاری سازی فناوری ها و نوآوری های تخصصی، کارآفرینی و توسعه کسب و کارهای تخصصی دانش بنیان و سایر فعالیت های تخصصی در زمینه امور بیمه ای و مالی»،«طراحی و برگزاری دوره های آموزش های رسمی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری، پسا دکتری در زمینه امور بیمه ای، و مالی به صورت آزاد و یا بورسیه تحصیلی»، «طراحی و برگزاری رویداد ها، جشنواره ها، آزمون ها، گواهینامه های حرفه ای و جوایز علمی و تخصصی و فناورانه، نوآورانه و کارآفرینانه در زمینه امور بیمه ای و مالی متناسب با نیاز صنعت بیمه»، «انتشار مقالات و مجلات علمی و گزارش های کاربردی، حرفه ای و پژوهشی و انتشار کتب تخصصی در زمینه امور بیمه ای و مالی و متناسب با نیاز صنعت بیمه»، «ارتباطات، فرهنگ سازی و ترویج و مسئولیت پذیری اجتماعی در خصوص موضوع، حوزه ها، زمینه ها و دستاوردهای تفاهم نامه»، «انتقال تجارب علمی و آموزشی به ویژه در زمینه ارتباط با بازار کار، نخبگان علمی، ارتباط با شرکت های فناور صنعتی، نهادهای بیمه ای و نظایر آن ها»، « حضور و عضویت نمایندگان تخصصی طرفین در کمیته ها و اتاق های فکر تخصصی یکدیگر» و «سایر حوزه های مورد نیاز با توافق کتبی طرفین» همکاری خواهند داشت. همچنین پژوهشکده از پژوهش های دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی شامل پایان نامه های ارشد و رساله های دکتری در زمینه های بیمه ای، اقتصادی و مالی متناسب با نیاز صنعت بیمه»، حمایت خواهد نمود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 225
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران