به گزارش بانک و صنعت به نقل ازروابط عمومی بانک پارسیان، با توجه به الزامات بالادستی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و پدافند غیرعامل، اجرای دوره¬ای طرح-های تداوم کسب وکار و بازگشت از خسارت (DRP) برای بانک های کشور الزامی است. بانک پارسیان به عنوان یکی از بانک¬های پیشرو، از سال های گذشته علاوه بر مرکز داده اصلی، مراکز داده پشتیبان و بحران خود را نیز تجهیز و سرویس¬های بانکداری را به صورت برخط در تمامی این مراکز داده میزبانی می¬کند.
بر این اساس، مانور مهاجرت مرکز داده به مرکز جدید داده پشتیبان، به منظور تضمین پایداری خدمات بانکی حضوری/ غیرحضوری بانک پارسیان و در راستای اطمینان از عملکرد صحیح مرکز داده پشتیبان و آمادگی در برابر هرگونه رخداد احتمالی، در تاریخ 5 آبان ماه با موفقیت انجام و سرویس¬های بانکی با کمترین اختلال ممکن به این مرکز داده منتقل شده و در تاریخ 12 آبان ماه 1402 به مرکز داده اصلی بازگشت.
ارزیابی برنامه های مدیریت بحران موجود در بانک، صحت سنجی طرح بازگشت از خسارت سرویس¬های بانکی، اطمینان از عملکرد صحیح تجهیزات و سرویس¬ها در مرکز داده پشتیبان، ارتقا سطح آمادگی در صورت بروز هرگونه بحران و فاجعه احتمالی، ارتقا سطح آمادگی در صورت بروز هرگونه بحران و فاجعه احتمالی، سنجش کارایی روال ها و روندهای انتقال سرویس بین سایت های مراکز داده با حداقل قطعی، شناسایی گلوگاه ها و کمبودهای احتمالی از اهم اهداف و دستاوردهای این مانور به شمار می رود.