پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 670495 تاریخ : 1402/09/14-18:05:05
,3,
اقبال مردم به بانک های قرض الحسنه، رونق تولید کشور را در پی دارد

اقبال مردم به بانک های قرض الحسنه، رونق تولید کشور را در پی دارد

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان خراسان جنوبی گفت: هر چه اقبال عمومی نسبت به سپرده گذاری در این بانک ها افزایش یابد فعالیت این بانک ها در راستای اعطای تسهیلات بیشتر شده و چرخه تولید با سرعت بیشتری حرکت خواهد کرد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران، «محمدحسین فرهمند راد» مدیر شعب بانک در استان خراسان جنوبی در برنامه گفت گوی ویژه رادیو گفت وگو حاضر شد و جایگاه بانکداری قرض الحسنه در جامعه و نقش آن در رونق تولید و رشد اقتصادی را تبیین کرد.

فرهمند راد اظهار داشت: امروزه یکی از معضلات و دغدغه های اقتصادی کشور در حوزه تسهیلات، بازگرداندن اصل پول و کارمزد آن به بانک ها است. بانک های قرض الحسنه این معضل را رفع کرده اند تا دریافت کننده تسهیلات به دور از ضرر و زیان و در کمترین زمان ممکن وام دریافتی را به بانک بازگرداند.
وی همچنین گفت: زمانی که دریافت کننده تسهیلات، در بازپرداخت وجه، مازادی پرداخت نمی کند، بدان معناست که در مسیر مهار تورم و خلق پول قدمی مؤثر برداشته شده و تأثیرات گسترده ای بر تولید داخلی خواهد گذاشت.
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان خراسان جنوبی اظهار داشت: عموماً شرکت های دانش بنیان بنا به محدودیت هایی که دارند تلاش خود را به کار گرفته اند تا اخذ تسهیلاتی با پایین ترین نرخ بهره را در دستور کار خود قرار دهند، زیرا توانایی پرداخت بهره های بالا به بانک ها را ندارند و این روند به دلیل عدم توانایی رقابت آن ها با شرکت ها و بنگاه های تولیدی بزرگ است.
فرهمند راد با تأکید بر نقش مؤثر بانک های قرض الحسنه در رونق تولید داخلی خاطرنشان ساخت: از آنجایی که بانک های قرض الحسنه اقدام به پرداخت تسهیلات بدون بهره می کنند بهترین و مطلوب ترین بستر را برای رشد فزاینده شرکت های دانش بنیان، تقویت فعالیت های آن ها و رونق بخشیدن به عرصه تولید داخلی کشور فراهم کرده اند.
وی در ادامه افزود: خوشبختانه از سال 1386 تا کنون شاهد رشد فعالیت های بانک های قرض الحسنه در کشور و همچنین افزایش سقف وام های اعطایی بوده ایم که نوید بخش حرکت اقشار مختلف جامعه به سمت سپرده گذاری قرض الحسنه است. هر چه اقبال عمومی نسبت به سپرده گذاری در این بانک ها افزایش یابد فعالیت این بانک ها در راستای اعطای تسهیلات بیشتر شده و چرخه تولید با سرعت بیشتری حرکت خواهد کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 257
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران