پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 647463 تاریخ : 1402/04/15-23:00:26
,3,
اعتماد مردم به بانک های قرض الحسنه و رضایت از عملکرد آن ها

اعتماد مردم به بانک های قرض الحسنه و رضایت از عملکرد آن ها

«امیر حکمت آزاد» گفت: مالک منابع بانک های قرض الحسنه مردم هستند و با رضایت کامل روند همکاری با این بانک ها را در پیش گرفته اند. وام گیرندگان این وام ها را در موعد مقرر به بانک ها پس می دهند و همه این موارد نشانه قابل اعتماد بودن این بانک ها در میان عموم مردم است.

به گزارش بانک و صنعت به نقل ازروابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران، «امیر حکمت آزاد» رئیس اداره کل سایت، مرکز عملیات زیرساخت، سخت افزار و شبکه بانک در برنامه گفت وگوی ویژه رادیو گفت وگو با موضوع «جایگاه بانکداری قرض الحسنه در جامعه و نقش آن در رونق تولید» گفت: اگر بخواهیم به تاریخچه سیستم و ساختار نظام قرض الحسنه در ایران بپردازیم، باید به تصمیمات بزرگان مسجد لُرزاده و تأسیس صندوق ذخیره جاوید در سال 1348 باز گردیم.

حکمت آزاد ادامه داد: نقطه عطف تاریخچه قرض الحسنه، صدور دستورالعمل ناظر بر تأسیس بانک های قرض الحسنه، مصوبه شورای پول و اعتبار در سال 1386 محسوب می شود. البته موضوع قرض الحسنه پیش از آن نیز به صورت های مختلف همچون شبکه های خانگی و بازاری وجود داشت.
وی افزود: در گذشته، خانواده ها برای رفع نیازهای یکدیگر و کمک رسانی به افرادی که از بضاعت کمتری برخوردار بودند، صندوق های قرض الحسنه خانوادگی راه اندازی می کردند تا با قرض دادن وجوه مالی، قدمی در راستای رفع مشکلات یکدیگر بردارند.
این کارشناس حوزه پولی و بانکی با اشاره به تأسیس رسمی بانک های قرض الحسنه در ایران گفت: خوشبختانه ما در عرصه قرض الحسنه از منابع فراوان و کارآمدی برخورداریم که در راه اندازی بانک های قرض الحسنه کمک شایانی را به همراه داشته اند و دلیل اصلی آن، استقبال عموم مردم جامعه از این روند خاص بوده است.
وی ادامه داد: پیش از ظهور و راه اندازی رسمی بانک های قرض الحسنه، بانک های تجاری با مأموریت های ویژه ای فعالیت می کردند و هزینه نگهداری پول به دلایل متعدد، بسیار بالا بود و ابهامات فراوانی بر نحوه مصارفِ منابع آن ها وارد می شد که بانک های قرض الحسنه با سیاست های مالی ویژه، این قبیل مشکلات را مرتفع کردند.
حکمت آزاد در ادامه سخنان خود عنوان کرد: هدف اصلی از راه اندازی بانک های قرض الحسنه در ایران، علاوه بر مزایای مالی آن در رفع نیازهای پولی عموم مردم، گسترش اصل قرض الحسنه در جامعه بود که زیرساخت های اقتصادی را متحول و مشاغل مولد را گسترش داد.
این کارشناس حوزه پولی و بانکی با اشاره به بررسی روند بانک های قرض الحسنه گفت: در سال های گذشته شاهد ورود بانک های قرض الحسنه به برخی امور خیریه همچون درمان بیماران ناتوان مالی، حمایت از تولیدات خانگی و ارائه وام های ویژه به بنگاه های تولیدی بودیم که گواه مولد و مؤثر بودن این بانک هاست.
حکمت آزاد افزود: اکنون و با روند جدید و ساماندهی هدفمند فعالیت های این بانک ها، ضروری است تا با اشاعه قرض الحسنه قدمی مؤثر برای رفع مشکلات مالی و افزایش انواع تولیدات ایرانی برداریم.
وی ضمن تأکید بر تأمین منابع بانک های قرض الحسنه از سوی مردم، اظهار داشت: اسناد و مدارک حاکی از آن است که منابع بانک های قرض الحسنه آشکار و شفاف است و هیچ خلل و شبهه ای در آن نیست و مبرهن است که این منابع از سوی مردم تأمین شده است.
حکمت آزاد در همین رابطه خاطرنشان ساخت: مالک منابع بانک های قرض الحسنه نیز خود مردم هستند و با رضایت کامل روند همکاری با این بانک ها را در پیش گرفته اند. وام گیرندگان این وام ها را در موعد مقرر به بانک ها پس می دهند و همه این موارد نشانه قابل اعتماد بودن این بانک ها در میان عموم مردم است.
حکمت آزاد در پایان گفت: ما امیدواریم با حمایت های روزافزون مردم و دولت از بانک های قرض الحسنه شاهد بهره مندی اکثریت مردم از این وام ها بدون بهره باشیم تا قدمی مؤثر در مسیر رشد و توسعه اقتصاد کشور برداشته شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 196
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران