پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 491596 تاریخ : 1398/07/15-12:19:08
,15,
ارزهای دیجیتال مشکل حاکمیتی دارد

ارزهای دیجیتال مشکل حاکمیتی دارد

دکتر صادق الحسینی: سیاست گذاران ما از ذات ارز دیجیتال نمی هراسند بلکه از خروج سرمایه از کشور می ترسند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبرنگار بانک و صنعت، دکتر صادق الحسینی تحلیل گر اقتصادی در پنل تخصصی «بلاک چین، واقعیت یا توهم» گفت: ارزهای دیجیتال نه تنها اقتدار نظم مالی جهان را با چالش مواجه می کند بلکه اقتدار دولت ها را به چالش می کشد. لذا این امر سبب شکل گیری جبهه ای در جهان مقابل طرح ارزهای دیجیتال شده است.

 

تهدید ارز دیجیتال برای خروج سرمایه از کشور

الحسینی اظهار کرد: در ایران در حوزه ارزهای دیجیتال مشکل حاکمیتی وجود دارد اما خیلی جدی نیست؛ همچنین سیاست گذاران ما از ذات ارز دیجیتال نمی هراسند بلکه از خروج سرمایه از کشور می ترسند، خروج سرمایه ای که نه قابل اندازه گیری و نه قابل فهم برای بانک مرکزی است.

وی افزود: همانظور که ارز دیجیتال برای دور زدن تحریم ها می تواند مفید و کارا باشد، از طرفی لینک بزرگی برای سیستم اقتصادی کشور است تا باعث تسریع و راحتی در خروج بیش از اندازه سرمایه از کشور شود.

 

توکنایز کردن باعث بهبود شرایط اشتغال می‌شود

الحسینی در رابطه با توکانیز کردن دارایی ها گفت: دارایی های توکنایز شده بیشتر در معرض تبادلات اقتصادی قرار می گیرد اگر چه توکنایز کردن بر روی سرعت گردش پول تاثیر گذار است اما حاکمیت در این زمینه زیاد سختگیری نمی‌کند حتی حمایت هم خواهد کرد چرا که توکنایز کردن در نهایت باعث افزایش بهره‌وری، کارایی اقتصادی و بهبود شرایط اشتغال می‌شود.

 

بلاک چین نه واقعت نه توهم



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 260
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران