پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 489095 تاریخ : 1398/05/16-11:00:32
,17,22,
مالیات از منابع اصلی تأمین هزینه‌های کشور است

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان تأکید کرد:

مالیات از منابع اصلی تأمین هزینه‌های کشور است

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان گفت: مالیات یکی از منابع اصلی تأمین هزینه‌های کشور است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان امور مالیاتی، حجت‌الاسلام علیدادی، نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان در دیدار با مدیرکل امور مالیاتی استان به مناسبت هفته فرهنگ مالیاتی با اشاره به نقش مهم و تاثیرگزار درآمدهای مالیاتی در عمران و توسعه شهرها و روستاها تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین راهکارهای پرداخت مالیات، آگاهی مردم از مصارف آن است که باعث رشد و تعالی زندگی فردی، اجتماعی و شکوفایی اقتصاد کشور می‌گردد.
امام‌جمعه کرمان بر مبارزه با فرار مالیاتی برای تأمین درآمدهای مالیاتی تأکید کرد و اظهار داشت: مبارزه با این پدیده شوم علاوه بر وصول حقوق حقه دولت، مسیر رسیدن به عدالت اجتماعی را هموار می‌سازد.
وی با بیان اینکه در شرایط کنونی، مالیات به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی دولت، همواره در برنامه‌های توسعه جایگاه ویژه‌ای دارد، افزود: هزینه جاری شهرداری‌ها باید از مالیات شهروندان تأمین شود و درآمدهای مالیات بر ارزش‌افزوده باید صرف اجرای پروژه‌های عمرانی گردد.
علیدادی گفت: انتظار داریم مشوق‌های مالیاتی برای ایجاد انگیزه در امر توسعه سرمایه‌گذاری مردم در حوزه‌های اجتماعی، خیریه‌ها و زیرساخت‌های فرهنگی به مورد اجرا گذارده شوند.
در ادامه این دیدار سلمانی، مدیرکل امور مالیاتی کرمان نیز به ارائه گزارشی از عملکرد اداره کل در خصوص رسیدگی به وضعیت مالیاتی فعالان اقتصادی و نقش اداره کل در تأمین بودجه استانی و کمک از محل مالیات بر ارزش‌افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت و گفت: رویکرد اصلی امور مالیاتی استان، وصول عادلانه و شفاف مالیات در چارچوب قانون است.
وی هفته فرهنگ مالیاتی را فرصت خوبی برای تبیین نقش مهم و کلیدی نظام مالیاتی در تحقق سیاست‌های اقتصادی کشور دانست و افزود: در خردادماه سال جاری با اطلاع‌رسانی به موقع و اعتماد مردم به نظام مالیاتی، رشد 7 درصدی در ارائه الکترونیکی اظهارنامه‌های مالیاتی مشاغل را نسبت به سال گذشته تجربه کردیم. 
سلمانی به پرداخت بیش از هشت هزار و 400 میلیارد ریال به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان در سال 97 از محل درآمدهای مالیات بر ارزش‌افزوده اشاره کرد و گفت: سهم شهرداری کرمان از این محل یک هزار و 640 میلیارد ریال بوده است.
مدیرکل امور مالیاتی کرمان در خاتمه با اشاره به دغدغه‌ نماینده ولی‌فقیه در بخش سرمایه‌گذاری در حوزه‌های اجتماعی، خیریه‌ها و زیرساخت‌های فرهنگی استان، افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه به وظیفه خود در این زمینه به نحو احسن عمل خواهیم کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 334
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران