پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 588983 تاریخ : 1400/06/30-09:52:48
,9,
در مدیریت سازمان غذا و دارو از فردی با توان آینده پژوهشی و نگاه راهبردی استفاده شود

دبیر انجمن علوم و صنایع غذایی در نامه ای خطاب به وزیر بهداشت:

در مدیریت سازمان غذا و دارو از فردی با توان آینده پژوهشی و نگاه راهبردی استفاده شود

محمدرضا شافعی نیا از بهرام عین الهی، وزیر بهداشت خواهان انتصاب فردی متخصص در امور استراتژیک به عنوان رئیس سازمان غذا و دارو شد.

به گزارش بانک و صنعت، دبیر انجمن علوم و صنایع غذایی گفت: با توجه به استراتژیک بودن مقوله غذا و دارو و فرآورده های سلامت محور در جهان امروز، بی شک در آینده ای نزدیک با پدیده جدیدی از جنگ ها روبرو هستیم که هدف آن تغییر در ترکیب و بافت جمعیتی، با کار بست برخوردهای بیولوژیک و انتشار و استمرار اپیدمی ها و پاندمی های ویرانگر (همچون سارس 2006 ، مرس 2012و کوید 2019) خواهد بود.

محمدرضا شافعی نیا بیان کرد: بدیهی است غذا (اولویت اول) و دارو و فرآورده های سلامت محور مهمترین ابزار در این راستا خواهند بود، که عدم مدیریت صحیح و به موقع و نظارت نادرست بر نحوه تولید، تامین و توزیع آن فاجعه ها و خسارات جبران ناپذیری را درپی خواهد داشت همچون اتفاقات اخیر.
وی عنوان کرد: سازمان غذا و دارو به عنوان مهمترین تشکیلات که متولی مباحث صدرالذکر می باشد، باید با توجه به شرایط محیطی و جهانی حادث و با بازنگری در اهداف، ساختار و فرآیندها, خود را برای این مقولات آماده سازد.
شافعی به وزیر بهداشت پیشنهاد کرد: همانند بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا در مدیریت سازمان غذاو دارو از فردی با توان آینده پژوهشی و نگاه راهبردی استفاده شود. تا به حول و قوه الهی FDA ایران با مقتضیات بومی شکل گیرد.
وی گفت: بدیهی است استفاده از متخصصان در امر غذا، دارو و تجهیزات پژشکی و دیگر فرآورده های سلامت در رده عملیاتی و اجرایی اجتناب ناپذیر است.
دبیر انجمن علوم و صنایع غذایی در پایان عنوان کرد: با توجه به ضروریات و اهداف فوق پیشنهاد می کنم، فردی متخصص در امور استراتژیک به عنوان رئیس سازمان غذا و دارو منصوب شود تا شاهد پایان و خاتمه مساله بغرنج تعارض منافع در سازمانی باشیم که نقش موثر و بی بدیلی در تامین امنیت غذایی و سلامت آحاد جامعه دارد.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 294
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران