پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 622064 تاریخ : 1401/10/01-00:13:28
,10028,
برگزاری اولین نشست کشوری کمیته تخصصی امور بانوان، خانواده و جوانی جمعیت تأمین اجتماعی

برگزاری اولین نشست کشوری کمیته تخصصی امور بانوان، خانواده و جوانی جمعیت تأمین اجتماعی

قائم مقام مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در اولین نشست کشوری کمیته تخصصی امور بانوان، خانواده و جوانی جمعیت این سازمان، پژوهش و تبیین مسائل زنان را نیازمند داشتن یک رویکرد غیراداری در سازمان ها دانست و شناسایی الگوی ترجیحی زنان را اقدامی معرفی کرد که ضروری است در این بخش از گزاره های دینی و نتایج تحقیقات مؤسسات پژوهشی معتبر برای تبیین مسائل و دغدغه های زنان استفاده کرد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل ازروابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر حبیب اله حسن خانلو در این نشست که با حضور مشاور مدیرعامل در امور زنان و خانواده و جمعی از مدیران ستادی و نمایندگان واحدهای مختلف ستادی و رؤسای برخی شرکت های تابعه و از طریق ویدئوکنفرانس با مشارکت نمایندگان کمیته تخصصی زنان در استان ها برگزار شد، با اشاره به طرح شدن الگوی سوم زن مسلمان ایرانی از سوی رهبر معظم انقلاب در قالب "زن نه شرقی-نه غربی" گفت: برای تحقق ایده این الگو، کارهای زیادی باید انجام بگیرد. این الگو مسیر کار را به ما نشان می دهد و انتظار می رود برای رسیدن به این الگو، راهبردهایی تعریف شوند که خوشبختانه این راهبردها در حوزه زنان سازمان تأمین اجتماعی تعریف شده و تلاش هایی در این زمینه انجام گرفته اما برای تکمیل کار، نیازمند فعالیت های بیشتر و تخصصی تری هستیم. پیشنهاد می کنم گزاره هایی جمع آوری کنید که ارزش بی نظیری دارند و قابل جایگزینی نیستند و این چنین گزاره هایی از بیانات امام راحل انقلاب و رهبری معظم به دست می آید. این گزاره ها تک جملات نظام مند هستند و به خوبی پیوستگی دارند و از اندیشه اسلامی اخذ شده اند و ضروری است که محقق در حوزه زنان به این گزاره ها مراجعه کند.

وی افزود: این گزاره ها را باید توسعه داد تا نظام مسائل زنان شناسایی شده و بتوانیم به پرسش های نظام مند و فکر شده پاسخ بدهیم تا در نهایت هدف ایده الگوی سوم زن ایرانی تولید شود. به غیر از این گزاره ها نیاز است از نتایج پژوهش های ملی صورت گرفته توسط نهادهای معتبر تحقیقاتی کشور استفاده کنیم.
دکتر حسن خانلو گفت: در مرحله بعد نیاز به طراحی چارچوبی داریم که بتوان اطلاعات و گزاره های جمع آوری شده را در آن تحلیل کرد. این چارچوب اطلاعات را منظم می کند. در پژوهش حوزه زنان حتماً توصیف تحلیلی از وضعیت موجود داشته باشیم و این توصیف باید هوشمندانه و خلاقانه باشد. بعد نقاط ضعف و قوت و تهدیدات و مزیت ها شناسایی شده و در مرحله بعد توصیف و تحلیل در چارچوب قرار گیرد تا به الگوی سوم زن ایرانی مسلمان نزدیکتر شده و به عبارتی تحقیقات عینی شود.
مشاور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در امور زنان و خانواده نیز در این نشست با اشاره به اینکه این جلسه نخستین نشست کمیته های تخصصی امور بانوان، خانواده و جوانی جمعیت است و با توجه به تأکید مدیرعامل محترم سازمان بر پیگیری مسائل زنان و برگزاری نشست های تخصصی جوانی جمعیت گفت: نمایندگان حوزه زنان در ادارات کل و مدیریت های درمان استان ها تعیین و معرفی شده اند و نمایندگان معرفی شده موظف به برگزاری کمیته های تخصصی زنان و جوانی جمعیت در ستاد و استان ها هستند و همگی هم نظریم که با توجه به تأکیدات دولت سیزدهم و وزیر محترم کار نسبت به مسئله جوانی جمعیت، اقدامات تحول آفرینی را که مرتبط با حوزه فعالیت سازمان باشد، برای همکاران و بیمه شدگان پیگیری کنیم.
دکتر شکیبا محبی تبار، مشاور مدیرعامل در امور زنان و خانواده نیز به بسط گفتمان زنان در چارچوب الگوی سوم زنان به عنوان یکی از راهبردهای مطرح شده در مسائل زنان اشاره کرد و گفت: این الگوی سوم زنان ایرانی مسلمان برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی است که الگوی شرقی و غربی را برای زنان مسلمان ایرانی نفی می کنند و می فرمایند" زن مسلمان ایرانی، تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد که می توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود، و در عین حال، در متن و مرکز، نقش آفرینی کرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد."
وی مهارت افزایی، جریان سازی در مسائل زنان و خانواده، رصد و پاسخگویی به دغدغه های آنها، ترویج ارزش فرزندآوری و تقویت زیرساخت ها با افزایش سلامت جسمی و نشاط را از دیگر راهبردهای تعریف شده در کمیته های تخصصی زنان در سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: هدف این کمیته ها ارتقای تعامل ستاد و استان ها در این خصوص است و انتظار داریم همکاران استان با ملاحظه شرایط بومی مناطق پیشنهادات خود را برای ارتقای جایگاه زنان در سازمان و رفع مشکلات آنها ارائه کنند.
در ادامه این نشست، مدیران و نمایندگان حاضر در نشست به ارائه گزارش عملکرد و اقدامات خود در حوزه زنان پرداختند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 216
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران