پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 622396 تاریخ : 1401/10/15-14:23:12
,5,
16 طرح ویژه برای توسعه زنجیره ارزش نفت و گاز تصویب شد

در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی

16 طرح ویژه برای توسعه زنجیره ارزش نفت و گاز تصویب شد

16 طرح ویژه برای توسعه زنجیره ارزش نفت و گاز در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تصویب شد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی امروز (چهارشنبه، 14 دی ماه) به ریاست محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهوری برگزار و تصمیم های لازم برای جهش در اجرای کریدور ترانزیتی شمال - جنوب و توسعه زنجیره ارزش نفت و گاز اتخاذ شد.

در این نشست که وزیران نفت، امور اقتصاد و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، نیرو، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس کل بانک مرکزی حضور داشتند، دبیر ستاد گزارشی از فعالیت های دبیرخانه از آغاز سال 1401 در جهت شناسایی طرح های اولویت دار کشور ارائه کرد و سپس دو طرح اولویت دار و تحول آفرین مورد بررسی قرار گرفت.

بر این اساس طرح جهش کریدور ترانزیتی شمال - جنوب شامل 6 اقدام و پروژه زیرساختی توسط وزارت راه و شهرسازی و طرح توسعه زنجیره ارزش نفت و گاز، شامل 16 پروژه کلان توسط وزارت نفت، ارائه و تصویب شد.

در طرح توسعه زنجیره ارزش نفت و گاز با توجه به اهمیت توسعه زنجیره ارزش نفت و گاز به عنوان یکی از محورهای راهبردی در ایجاد امنیت انرژی و مقاوم سازی اقتصاد تصویب شد و ذیل مواد 13 و 15 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی به مفهوم کاهش خام فروشی و افزایش و پایدارسازی درآمدهای زنجیره نفت و گاز قرار می گیرد.

ارتقا و بهینه سازی هفت پالایشگاه، احداث سه پتروپالایشگاه، اجرای دو طرح تأمین خوراک پتروشیمی و احداث چهار واحد بزرگ پتروشیمی در تکمیل زنجیره ارزش بالادستی، چهار محور اصلی این طرح است.

شایان یادآوری است که ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی وظیفه پیگیری و پیشبرد اقدام های اولویت دار، جهشی و فوق العاده به منظور مقاوم سازی اقتصاد و ایجاد تحول اقتصادی را بر عهده دارد. رویه این ستاد در دولت سیزدهم تصویب طرح های منتخب و محدود و تحول آفرین متمرکز بر تحقق اقتصاد مقاومتی و پیگیری قدم به قدم و مانع زدایی و تسهیل گری تا حصول نتیجه است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 208
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران