شماره: 622396 تاریخ : 1401/10/15-02:23:12

در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی

16 طرح ویژه برای توسعه زنجیره ارزش نفت و گاز تصویب شد

16 طرح ویژه برای توسعه زنجیره ارزش نفت و گاز در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تصویب شد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی امروز (چهارشنبه، 14 دی ماه) به ریاست محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهوری برگزار و تصمیم های لازم برای جهش در اجرای کریدور ترانزیتی شمال - جنوب و توسعه زنجیره ارزش نفت و گاز اتخاذ شد.

در این نشست که وزیران نفت، امور اقتصاد و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، نیرو، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس کل بانک مرکزی حضور داشتند، دبیر ستاد گزارشی از فعالیت های دبیرخانه از آغاز سال 1401 در جهت شناسایی طرح های اولویت دار کشور ارائه کرد و سپس دو طرح اولویت دار و تحول آفرین مورد بررسی قرار گرفت.

بر این اساس طرح جهش کریدور ترانزیتی شمال - جنوب شامل 6 اقدام و پروژه زیرساختی توسط وزارت راه و شهرسازی و طرح توسعه زنجیره ارزش نفت و گاز، شامل 16 پروژه کلان توسط وزارت نفت، ارائه و تصویب شد.

در طرح توسعه زنجیره ارزش نفت و گاز با توجه به اهمیت توسعه زنجیره ارزش نفت و گاز به عنوان یکی از محورهای راهبردی در ایجاد امنیت انرژی و مقاوم سازی اقتصاد تصویب شد و ذیل مواد 13 و 15 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی به مفهوم کاهش خام فروشی و افزایش و پایدارسازی درآمدهای زنجیره نفت و گاز قرار می گیرد.

ارتقا و بهینه سازی هفت پالایشگاه، احداث سه پتروپالایشگاه، اجرای دو طرح تأمین خوراک پتروشیمی و احداث چهار واحد بزرگ پتروشیمی در تکمیل زنجیره ارزش بالادستی، چهار محور اصلی این طرح است.

شایان یادآوری است که ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی وظیفه پیگیری و پیشبرد اقدام های اولویت دار، جهشی و فوق العاده به منظور مقاوم سازی اقتصاد و ایجاد تحول اقتصادی را بر عهده دارد. رویه این ستاد در دولت سیزدهم تصویب طرح های منتخب و محدود و تحول آفرین متمرکز بر تحقق اقتصاد مقاومتی و پیگیری قدم به قدم و مانع زدایی و تسهیل گری تا حصول نتیجه است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/16-طرح-ویژه-برای-توسعه-زنجیره-ارزش-نفت-و-گاز-تصویب-شد.bos