پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 658991 تاریخ : 1402/06/12-15:49:57
,10036,
گفت وگو با مهندس اسماعیلی، مدیرعامل شرکت آتورصنعت

گفت وگو

گفت وگو با مهندس اسماعیلی، مدیرعامل شرکت آتورصنعت

گزیده ای از مصاحبه مهندس میلاد اسماعیلی، مدیرعامل و هم بنیان گذار آتور صنعت با ماهنامه اقتصادی مهیا که به نوعی بخشی از داستان تولد آتور صنعت محسوب می شود.

به گزارش بانک و صنعت ، گزیده ای از مصاحبه مهندس میلاد اسماعیلی، مدیرعامل و هم بنیان گذار آتور صنعت با ماهنامه اقتصادی مهیا که به نوعی بخشی از داستان تولد آتور صنعت محسوب می شود را در ادامه می خوانید:

آتور صنعت

از رؤیاهای کودکی تا رسیدن به هدف

مهندس میلاد اسماعیلی جوان توانمندی است که از کودکی خود را با صنعت عجین کرده و پس از طی مدارج علمی، به یکی از چهره های موفق صنعت در عنفوان جوانی بدل شده است.

از رؤیاپردازی های کودکانه تا تحقق آرزوهایی که با صنعت گره خورده بود: «یکی از ایده هایی که در کودکی همیشه به آن فکر می کردم این بود که بتوانم در بزرگسالی کارگاهی جهت تولید واشر راه اندازی کنم. رؤیاپردازی های کودکانه بنده تا تحقق آرزوهایم در بزرگسالی با صنعت گره خورد و مرا ترغیب کرد تا در رشته ای که مرتبط با مکانیک و صنعت است ادامه تحصیل بدهم. پس از تحقیقاتی که در این زمینه داشتم به این نتیجه رسیدم که در هنرستان می توانم رشته مکانیک را انتخاب کنم و مخالفت شدید خانواده و پدرم در آن زمان برای ممانعت از ورود بنده به هنرستان هم نتوانست مرا از هدفی که دنبال می کردم دور کند.

ورود به صنعت

طی دوران دانشجویی در جست وجوی کاری در یکی از مراکز صنعتی بودم؛ حتی اگر حقوقی دریافت نمی کردم برایم اهمیت نداشت. با پیگیری های مداومی که انجام دادم توانستم در دفتر یکی از اساتید به صورت رایگان مشغول به کار شوم که در آن زمان پروژه ای را با فولاد مبارکه و همچنین مناطق نفت خیز جنوب داشتند که در هر دو آن ها مسئولیتی به بنده محول شده بود.

بعد از طی این دوران، فکری به ذهن بنده خطور کرد که جهت ورود بیشتر به صنعت، به یک پتروشیمی در عسلویه بروم. از همین رو به واسطه یکی از دوستان در پتروشیمی جم استخدام پیمانی شدم.

چرا آتور صنعت؟

در سال 87 پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه در رشته مهندسی مکانیک، فعالیت جدیدی را آغاز نمودم. فراغت از تحصیل و فاصله آن با خدمت سربازی 21 ماه طول کشید و این زمان برای شخصی مثل بنده که از بیکاری بیزار است، موجبات آن را رقم زد که در شمال کشور در حوزه قطعات خودرو مشغول شوم. نام آتور را از همان زمان برای فعالیت غیررسمی خود انتخاب کرده بودم.

ایده اولیه ثبت یک شرکت از زمان دانشجویی به همراه مهندس شروین نوربخش (رئیس هیئت مدیره شرکت) شکل گرفت که نهایتاً در سال 1393 این شرکت با نام آتور صنعت داتیس اسپادانا به ثبت رسید.»

درباره ی آتورصنعت

شرکت آتورصنعت داتیس اسپادانا با مدیرعاملی وی در سال 1393 فعالیت رسمی خود را در قالب طرح و ایده های تحقیقاتی آغاز کرد و از سال 95 به صورت گسترده و جدی تر در زمینه بازرگانی و تأمین تجهیزات مکانیکی در قالب یک برنامه مدون پنج ساله فعالیت خود را ادامه داد.

از سال 1400 برنامه ی افزودن شاخه های جدید صنعت به کسب وکارشان در دستور کار شرکت آتورصنعت قرار گرفت تا از تأمین کننده تجهیزات مکانیکی، به تأمین کننده کلیه تجهیزات صنعتی تبدیل شوند.

مواردی از جمله تجهیزات شاخه برق، ابزاردقیق، پایپینگ متریال و سرمایشی ـ گرمایشی گزینه های جدیدی بودند که به مجموعه فعالیت های شرکت اضافه شدند. امروزه آتورصنعت با افتخار به عنوان یکی از تأمین کنندگان اصلی تجهیزات صنعتی برای صنایع مختلف داخلی و خارجی از جمله صنایع فولاد، سیمان، صنایع غذایی، دارویی، خودروسازی، صنایع کاشی و سرامیک و بسیاری از صنایع دیگر در حال فعالیت است.

از دیگر افتخارات شرکت آتورصنعت برداشتن گام های مثبت و مؤثر در جهت تأمین و بومی سازی انواع تجهیزات خاص صنعتی در سال های تحریم است. تیم مهندسی و کارشناسان فنی فروش این مجموعه ضمن همکاری با مطرح ترین تولیدکنندگان خارجی علاوه بر تأمین تجهیزات مکانیکی، با ارائه مشاوره فنی و تخصصی در زمینه جایگزین نمودن تجهیزات با مدل مشابه داخلی یا خارجی، قدم های مثبتی در این راستا برداشته است. (جزئیات بیشتر را در صفحه درباره ما سایت آتور صنعت بخوانید.)

اصولاً اضافه کردن شاخه کاری جدید یک پروسه طولانی را به دنبال دارد. مهندس اسماعیلی در اینجا خاطرنشان کرد که حوزه تخصصی ایشان در زمینه تأمین تجهیزات مکانیکی بوده که سابقه کاری بیش از 15 سال را در همان حوزه و صنف دارا هستند.

عملکرد متفاوت، مسیری به سوی آینده

اسماعیلی اذعان داشت: «توصیه همیشگی به خودم و افراد تیمم همان ضرب المثل معروف ژاپنی است که می گوید “به خاطر میخی، نعلی افتاد، به خاطر نعل، اسبی افتاد. به خاطر اسب، سواری افتاد، به خاطر سوار، جنگی شکست خورد و به خاطر شکستی، مملکتی نابود شد و همه این ها به خاطر کسی بود که میخ را خوب نکوبیده بود. این نشان دهنده اهمیت کار در صنعت است.”

متولد شدن آتورصنعت و آنچه که باعث به بلوغ رسیدنش شد، یک شبه اتفاق نیفتاد. در روزهای نخست، آتورصنعت فعالیت خود را از یک فضای محدود و با امکانات پایه آغاز کرد؛ اما اصولی و با برنامه بنا نهاده شد.

در اوایل آغاز به کار شرکت، تمام هم وغم ما متفاوت عمل کردن نسبت به رقبا بود. این متفاوت عمل کردن آتورصنعت با انتخاب رنگ سازمانی شکل گرفت. رنگ بنفش را به عنوان رنگ سازمانی اصلی خود برگزیدیم و این موضوع در حالی رقم خورد که رنگ بنفش اصولاً در صنعت جایگاهی نداشت. با انتخاب بنفش، این ما بودیم که به این رنگ معنا بخشیدیم.»

آکادمی آتورصنعت

میلاد اسماعیلی در ادامه به آکادمی آتورصنعت اشاره کرد و در خصوص دلایل تشکیل آن این گونه گفت: «در سال 96 ایده اولیه آکادمی آتورصنعت به ذهن ما خطور کرد؛ البته این موضوع از دیگر اقداماتی بود که از همان ابتدای فعالیت شرکت در نظر گرفته بودیم تا با برقراری محوریت آموزش و تخصص در این مجموعه، تفاوت معنادار دیگری بین خود و دیگران ایجاد کنیم.

از زمان شروع فعالیت آکادمی تا کنون که حدود 5 سال از آن می گذرد، بدون هیچ گونه توقفی به کار خود در زمینه تولید محتوا و آموزش فنی ادامه داده ایم و برنامه های مدونی جهت گسترش دامنه فعالیت های آتورآکادمی در سال های آینده ریخته شده است.»

ورود به عرصه های بین المللی

اسماعیلی در ادامه به اولین قدم و حضور در بازارهای بین المللی اشاره کرد و گفت:

«شرکت آتورصنعت در زمینه اقدامات برون مرزی، با اولین حضور خود در نمایشگاه اربیل، کردستان عراق، زمینه سازی های مناسبی را در بازارهای بین المللی رقم زد و از همان زمان توانست در بازارهای بین المللی، در زمینه صادرات در کشورهای حوزه خلیج فارس، افغانستان و عراق که پیش از آن عمدتاً به صورت واسطه ای صورت می گرفت، قدم بردارد. حال با گذشت 2 سال از زمان برگزاری نمایشگاه اربیل، فعالیت های گسترده ای در جهت صادرات در نظر گرفته شده است که جز برنامه های ویژه شرکت در 5 سال آتی خواهد بود.»

همکاری شرکت آتورصنعت و مهیا سل نیز از سال 1400 جهت فروش تجهیزات سرمایشی و گرمایشی آغاز شد.

سخن پایانی

در پایان میلاد اسماعیلی از زیاده خواهی هایی که در حوزه صنعت دارد و سیری ناپذیر بودنش در آموختن در این زمینه گفت و اینکه همچنان قصد دارد با پیشرفت بیشتر، به موفقیت های والاتر و به جایگاهی که هیچ کس به آن دست پیدا نکرده است، برسد و تا رسیدن به آن نقطه هرگز دست از تلاش برنخواهد داشت.

«اگر قله ای را فتح کنم، دنبال قله های مرتفع تر خواهم گشت.»



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 189
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران