پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 670359 تاریخ : 1402/09/07-18:24:58
,10027,
گزارش نموداری روند داوری مقالات و نحوه انتخاب برترین های صنعت بیمه در حوزه های مرتبط سی امین همایش ملی و یازدهمین همایش بین المللی بیمه و توسعه

گزارش نموداری روند داوری مقالات و نحوه انتخاب برترین های صنعت بیمه در حوزه های مرتبط سی امین همایش ملی و یازدهمین همایش بین المللی بیمه و توسعه

روند داوری مقالات ارسال شده به دبیرخانه سی امین همایش ملی و یازدهمین همایش بین المللی بیمه و توسعه و نیز نحوه انتخاب برترین های صنعت بیمه در حوزه های مرتبط جهت بهره برداری و اطلاع مخاطبان در قالب گزارش نموداری منتشر شد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل پژوهشکده بیمه، دبیرخانه علمی همایش بیمه و توسعه، گزارش نموداری روند داوری مقالات و نحوه انتخاب برترین های صنعت بیمه در حوزه های مرتبط سی امین همایش ملی و یازدهمین همایش بین المللی بیمه و توسعه را منتشر کرد.

روند داوری مقالات ارسال شده به دبیرخانه همایش بین المللی بیمه و توسعه 1402 متشکل از بیست مرحله از جمله بررسی و تصویب محورهای همایش، اعلام محورهای همایش به کمیته علمی همایش، راه اندازی تارنمای همایش، تشکیل بانک داوران، راه اندازی سامانه همایش نگار، طراحی پوسترها، انتشار فراخوان دریافت مقالات، دریافت و داوری آثار، تعریف پنل های تخصصی ارائه مقالات می باشد. پس از آن نیز آثار برتر صنعت بیمه، در پنج حوزه شامل کتاب برتر سال در صنعت بیمه، ایده برتر، پژوهشگر برتر و پارسای برتر(پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری) انتخاب گردیده است که در اولین روز برگزاری همایش بیمه و توسعه 1402 از پدیدآورندگان این آثار تجلیل خواهد شد.
در خصوص نحوه انتخاب آثار برترین های صنعت بیمه، پس از اعلام فراخوان عمومی به منظور دریافت کتاب های داوطلب رقابت، تعداد 35 کتاب از نویسندگان مختلف(12 اثر ترجمه و 23 اثر تالیف) دریافت و پس از داوری توسط اساتید و صاحب نظران بیمه در نهایت یک کتاب به عنوان اثر تالیفی برتر، یک کتاب به عنوان اثر ترجمه برتر و یک اثر ترجمه به عنوان کتاب شایسته تقدیر انتخاب گردید.
یکی از نوآوری های همایش بیمه و توسعه 1402، دعوت از پژوهشگران به منظور ارائه ایده های کاربردی در صنعت بیمه می باشد. به همین منظور پس از اعلام فراخوان عمومی در تاریخ 20 آبان 1402 تعداد 64 ایده از سوی پویشگران صنعت بیمه دریافت و ایده های دریافتی براساس شیوه نامه ارزیابی ایده های برتر از سوی صاحب نظران صنعت بیمه مورد ارزیابی اولیه و امتیازدهی قرار گرفت. در گام بعد امتیازات اولیه توسط 5 نفر از اعضای کمیته ارزیابی ایده های سال مورد قضاوت قرار گرفت و در نهایت 5 ایده به عنوان ایده برتر انتخاب شدند.
فراهم نمودن زمینه رقابت فعالیت های پژوهشیِ پژوهشگران صنعت بیمه از دیگر مواردی است که در همایش سال جاری برای اولین بار انجام پذیرفته است. در این راستا از تاریخ 20 تیر ماه 1402 قالب ارائه آثار پژوهشی از طریق تارنمای پژوهشکده بیمه منتشر گردید و تا تاریخ 30 آبان 1402 تعداد 17 نفر از پژوهشگران آثار پژوهشی خود را به دبیرخانه همایش ارسال نمودند. آثار دریافتی پس از داوری و ارزیابی از سوی اساتید و صاحب نظران، در نهایت در کمیته ای متشکل از 5 نفر از اساتید و متخصصین صنعت بیمه مورد قضاوت قرار گرفت و در نهایت 3 نفر از پژوهشگران به عنوان پژوهشگر برتر انتخاب شدند.
برخی از نیازهای پژوهشی صنعت بیمه همواره از سوی دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی مورد توجه قرار گرفته است که در سال جاری برای نخستین بار فرصتی فراهم شد تا این گروه از پژوهشگران نیز نتایج فعالیت های پژوهشی خود را به رقابت بگذارند. از تاریخ اعلام فراخوان دریافت پارسای برتر (پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری) تعداد 12 رساله دکتری و 13 پایان نامه کارشناسی ارشد مرتبط با موضوع بیمه و تکافل دریافت شد. آثار دریافت شده از سوی 15 نفر از اساتید دانشگاه در رشته های مختلف علمی مرتبط با موضوع پایان نامه ها و رساله ها، ارزیابی اولیه شدند. سپس امتیازات داده شده در کمیته ای متشکل از 5 نفر از اساتید دانشگاه مورد قضاوت نهایی قرار گرفت و تعداد 5 پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد و 5 رساله در مقطع دکترای تخصصی به عنوان پارسای برتر انتخاب گردید.
شایان ذکر است از تعداد 526 مقاله ارسال شده به دبیرخانه همایش بیمه و توسعه از داخل و خارج از کشور، 60 مقاله داخلی و خارجی در بخش ارائه، 60 مقاله برای چاپ در کتاب مجموعه مقالات سی امین همایش ملی و یازدهمین همایش بین المللی بیمه و توسعه و 80 مقاله به صورت پوستر پذیرفته شده است.

برای دریافت گزارش نموداری روند داوری مقالات همایش بیمه و توسعه 1402 اینجا کلیک کنید.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 241
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران