پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 495918 تاریخ : 1398/10/11-15:31:03
,5,
کم‌شدن سهمیه از کارت سوخت شخصی به دلیل کامل‌نشدن فرآیند سوخت‌گیری است

رئیس انجمن شرکت های تامین و توزیع فرآورده‌های نفتی:

کم‌شدن سهمیه از کارت سوخت شخصی به دلیل کامل‌نشدن فرآیند سوخت‌گیری است

رئیسی‌فرد با تاکید بر اینکه امکان کم‌فروشی بنزین در ج‌های سوخت وجود ندارد،‌ گفت: کم‌شدن سهمیه از کارت سوخت شخصی به دلیل کامل‌نشدن فرآیند سوخت‌گیری است که این مساله 4 لیتر از سهمیه بنزین را کسر می‌کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، ناصر رئیسی‌فرد با بیان اینکه اگر فرآیند سوخت‌گیری به صورت کامل انجام نشود،‌ چهار لیتر از سهمیه بنزین کارت‌های شخصی کم می‌شود،‌ ادامه داد:‌ بنابراین کم‌فروشی اتفاق نمی‌افتد بلکه اگر فرآیند درست انجام نشود، نرم‌افزاری که روی کارت‌های سوخت تعبیه شده، 4 لیتر از سهمیه را کم می‌کند.

وی افزود:‌ از همین رو افراد در زمان سوخت‌گیری باید به دو نکته توجه داشته باشند. نکته اول این است که بعد از وارد کردن کارت سوخت به دستگاه،‌ منتظر پیغام «نازل را بر دارید» بمانند زیرا اگر قبل از نمایش پیغام نازل برداشته شود،‌ چهار لیتر از سهمیه کسر می‌شود.

رئیسی‌فرد تاکید کرد: ‌همچنین در پایان سوخت‌گیری نیز اگر پیش از قرار دادن نازل بر سر جای خود، ‌کارت سوخت از دستگاه خارج شود،‌ چهار لیتر بنزین دیگر از سهمیه سوخت حذف می‌شود بنابراین افراد در جریان سوخت‌گیری باید به روند بنزین زدن توجه کنند.

به گفته رئیسی‌فرد، کاهش مصرف بنزین بعد از سهمیه‌بندی در ماه‌های اول بیشتر احساس می‌شود و به مرور زمان ممکن است مصرف دوباره افزایش پیدا کند بنابراین نمی‌توان گفت که سهمیه‌بندی قطعا کاهش مصرف را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه بنزین در تمام دنیا کالای مصرفی است،‌ ادامه داد: مصرف‌کننده متناسب با نیاز مصرف می‌کند، ‌از همین رو دو نرخی‌شدن می‌تواند فساد و ناهنجاری ایجاد کند.

رئیس انجمن شرکت‌های تامین و توزیع فرآورده‌های نفتی به ناهنجاری‌هایی مانند فروش کارت‌ها و سهمیه‌ها در اطراف جایگاه‌ها اشاره کرد و افزود: این مورد می‌تواند یکی از دلایل شلوغی برخی جایگاه‌ها باشد.

وی گفت:‌ همچنین بعد از سهمیه‌بندی و فروش آزاد پروسه سوخت‌گیری طولانی‌تر و باعث شلوغی در جایگاه‌ها شده است زیرا این امر باعث شده تا زمان سوخت‌گیری دو برابر شود.

رئیسی‌فرد تاکید کرد: همچنین بعد از سهمیه‌بندی بنزین،‌ مراجعه مسافرکش‌های شخصی به جایگاه‌های سوخت بیشتر شده زیرا در هر بار سوخت‌گیری بنزین کمتری نسبت به گذشته دریافت می‌کنند و از همین رو تعدد مراجعه به جایگاه‌ها افزایش پیدا کرده است.  

وی ادامه داد: بی‌اعتمادی افراد به سیستم و نگرانی نسبت به عدم ذخیره سهمیه بنزین نیز باعث می‌شود تا در روزهای پایانی هر ماه، ‌مراجعه به پمپ‌بنزین‌ها بیشتر شود. از سوی دیگر از آنجا که سهمیه خودروهای عمومی ذخیره نمی‌شود، ‌مالکان این خودروها در روزهای پایانی هر ماه اقدام به فروش سهمیه خود می‌کنند.

قیمت بنزین از بامداد 24 آبان ماه اصلاح و این سوخت سهمیه‌بندی شد. بر این اساس مصرف بنزین در کشور حدود 20 میلیون لیتر در روز کاهش پیدا کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 199
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران