پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 214747 تاریخ : 1395/06/14-15:59:00
,6,16,17,
کلاهبرداری چند هزار میلیاردی یک واردکننده خودرو

کلاهبرداری چند هزار میلیاردی یک واردکننده خودرو

این روزها یکی از شرکتهای وارد کننده خودرو باعث شده تا تولیدکننده ومصرف کننده بامشکل کلاهبرداری آن هم بافروش کالای بی کیفیت چینی به اسم تولید داخلی مواجه شوند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت  , این روزها یکی از شرکتهای وارد کننده خودرو باعث شده تا تولیدکننده ومصرف کننده بامشکل کلاهبرداری آن هم بافروش کالای بی کیفیت چینی به اسم تولید داخلی مواجه شوند.  
این کلاهبرداری توسط شرکت دیارخودرو با واردات غیر قانونی حدود چهار هزار خودرو از قبیل خودروی سابرینا وام فور و هاوال درسال 2013 و فروش ان تحت عنوان خودرو تولید داخل ومدل 94و95پلاک شده است.
این گزارش حاکی است ؛ 4هزار خودروی چینی با عناوین جعلی در سال 92وارد کشور شده است و در تنظیم مدارک این خودروها هیچ نظارتی انجام نشده است.  
به گفته کارشناسان رسمی دادگستری، شرکت دیار خودرو بادست بردن درمدارک واردات این خودروهای چینی آنهارا جزئ از لیست خودروهای تولید داخل قرار داده بودند.  
متاسفانه این خودروها که در سال 92 وارد کشور شده است حالا تحت عنوان خودروی تولید داخل به مردم فروخته میشود و این خودروها حتی مجوز گمرک هم ندارند.  
فریده زبیدی مدیر کل مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک اظهارداشت :استفاده کنندگانی که کالای خودرا از طریق گمرک وارد می کنند نیازی به دست بردن درمدارک گمرک ندارند.
وی تصریح کرد:به طور حتم این 4هزار دستگاه خودرو از طریق گمرک وارد نشده است  
موضوعی که در این میان جالب است، اطلاع وزارت صنعت معدن وتجارت از واردات این 4هزار دستگاه خودروی چینی درسال 92است . شرکت دیارخودرو با این روش حتی  تبصره سیزده رو هم دور میزند و پرداخت عوارض ان را هم نمی پردازد و اما لاستیک خودروهایی که بعد از گذشت چهار سال فرسوده شده و با جان مصرف کننده بازی میکند. ضمنا تفاوت قیمت خودرو سه سال پیش تا امسال حداقل بیست میلیون تومان میباشد که شرکت دیار خودرو ان راهم به جیب میزند. امیر حسن قناتی مدیر کل صنایع نیرومحرکه وزارت صنعت معدن وتجارت گفت: ما از موضوع واردات 4هزار خودرو چینی توسط شرکت دیار خودرو خبر داشتیم و قطعا در مجوزهای بعدی این شرکت این تخلف را در نظر می گیریم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 214
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران