پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 310091 تاریخ : 1396/09/11-15:42:37
,17,12,
کشف سوغات مخدر فرنگی در گمرکات

گزارش

کشف سوغات مخدر فرنگی در گمرکات

سگ‌های مواد یاب گمرک در 6 ماه نخست امسال در 750 عملیات موفق به کشف 40 تن انواع مود مخدر صنعتی و سنتی در گمرکات کشور شدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، قاچاق مواد مخدر از افغانستان به اروپا با قرار گیری ایران در مسیر ترانزیت خبر جدیدی نیست، اما شنیدن خبر صادرات مواد مخدر از قاره سبز به خاک ایران عجیب است.

بوی این سوغات فرنگ که عمدتا از نوع مواد مخدر صنعتی است به شامه سگ های آموزش دیده گمرک خورده است.
در مرکز آموزش و نگهداری سگ های مواد یاب گمرک که در گمرک جنوب تهران واقع شده است مربیان روزانه با سگ ها در حال تمرین هستند تا پس از کسب امادگی های لازم این کاشفان در گمرکات مرزی کشور مستقر شوند.
یکی از مربیان با اشاره به یک قلاده سگ می گوید این قلاده با کشف 700 کیلوگرم انواع مواد مخدر جز بهترین کاشفان گمرک است.
از مربیان دیگر درباره مبدا ورود این مواد به کشور پرسیدم. بنا به گفته مربی هلند، آلمان و انگلیس بیشترین مبدا در زمینه کشفیات پیش سازها و مواد مخدر صنعتی هستند.
مربی دیگری از جاسازی های عجیب مسافری و داخل خودرو خبر می دهد.او از کشف مواد مخدر از داخل کمپوت ها و پوشاک بچه هم خبر می دهد.
بنابر این گزارش؛ اخیرا سگ های گمرک رد بذرهای ماده مخدر گل را داخل محموله ها زدند که منشا ورود آن از گمرکات انگلیس بود.البته این موضوع منجر به شکایت ایران به سازمان جهانی گمرک هم شد.
رییس کل گمرک ایران با اعلام این خبر افزود: متاسفانه از گمرک های اروپا شاهد صادرات مواد مخدر به طرف ایران هستیم.
به گفته فرود عسگری: با توجه به تنظیم اظهارنامه روشن است اتفاقات و تخلفاتی در گمرکات اروپایی رخ می هد و ایران پیگیر این موضوع است.
دبیرکل سازمان جهانی گمرک عملکرد گمرک ایران در مبارزه با این تجارت غیر قانونی را تحسین کرده است.
از او درباره نحوه برخورد با گمرکات کشورهای اروپایی که منشا ورود مواد مخدر به ایران است پرسیدم که در جواب گفت: این اطلاعات به سازمان جهانی گمرک می رسد و با توجه به این اطلاعات هم سازمان جهانی و هم کشورها می توانند نسبت به این تجارت غیر قانونی واکنش نشان دهند.
در حال حاضر 21 قلاده سگ موادیاب در گمرکات مرزی و پر خطر کشور مستقر هستند و قرار است در آینده نزدیک تعدادی قلاده دیگر به این میزان افزوده شود.
اما این تعداد قلاده موجود در مقابل ترانزیت و واردات روزانه 4 هزار کانتینر در 149 گمرک کشور کافی نیست و باید تقویت شود.
مرکز آموزش و نگهداری سگ های موادیاب گمرک در سفر اخیر دبیرکل سازمان جهانی گمرک به ایران افتتاح شد.


حمید خواجه نژاد



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 205
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران