پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 577155 تاریخ : 1400/01/22-11:48:59
,10029,
کسب وکارها بهای ابتلا به کرونا را می پردازند

700 هزار دوز واکسن آکسفورد-آسترازنکا به ایران تحویل داده شده است

کسب وکارها بهای ابتلا به کرونا را می پردازند

تنها حدود 200 هزار دوز واکسن در کشوری با 84 میلیون جمعیت تزریق شده است. کوواکس، سازمان همکاری بین المللی برای تحویل واکسن به طور عادلانه در سراسر جهان، اولین محموله خود را روز دوشنبه از هلند که حاوی 700 هزار دوز واکسن آکسفورد-آسترازنکا است را به ایران تحویل داد.

به گزارش بانک و صنعتبه نقل از سازمان جهانی بهداشت، ایران تعطیلی سراسری ده روزه را برای مقابله با ویروس کرونا آغاز کرد، روندی که بلومبرگ درباره آن نوشته است ایران بدترین میزان شیوع خاورمیانه را داشته است.

طبق گزارش بلومبرگ، ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت های ویروس کرونا را تمدید کرده و دستور داده است در شهرهایی که به عنوان مناطق قرمز از آنها یاد می شود، اکثر مغازه ها بسته شوند و دفاتر و سازمان ها با ظرفیت یک سوم به کار خود ادامه دهند.

تهران و 250 شهر دیگر در سراسر ایران جز مناطق قرمز اعلام شده اند، آنها بیشترین میزان مثبت ویروس و شدیدترین محدودیت ها را دارند. مقامات ایرانی گفته اند که بیش از 85 درصد کشور در حال حاضر در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارد.

افزایش شدید موارد ابتلا به کرونا به دنبال تعطیلات رسمی دوهفته ای نوروز رخ داده است. میلیون ها مسافرت به سواحل دریای خزر و سایر مناطق محبوب تعطیلات در این دوره انجام شد. همچنین مهمانی ها و حضور مردم در بازارهای سرپوشیده برخلاف رهنمودهای بهداشتی دولت رخ داد.

در تعطیلی سراسری جدید همه پارک ها، رستوران ها، نانوایی ها، سالن های زیبایی، مراکز خرید و کتاب فروشی ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گزارش سازمان جهانی بهداشت، تنها حدود 200 هزار دوز واکسن در کشوری با 84 میلیون جمعیت تزریق شده است. کوواکس، سازمان همکاری بین المللی برای تحویل واکسن به طور عادلانه در سراسر جهان، اولین محموله خود را روز دوشنبه از هلند که حاوی 700 هزار دوز واکسن آکسفورد-آسترازنکا است را به ایران تحویل داد.

وزارت بهداشت ایران اعلام کرد که بیش از 19600 مورد ابتلای جدید در روز شنبه اعلام شده است. همچنین میزان مرگ ومیر روز شنبه 193 نفر بوده است. تعداد فوت شدگان تأیید شده از ابتدای شیوع این بیماری در ایران 64200 نفر بوده است.

هادی مینایی، صاحب مغازه ای در بازار بزرگ تهران گفت: سوءمدیریت دلیل افزایش موارد جدید ابتلا است و دولت باید از رفت وآمد مردم در ایام نوروز جلوگیری می کرد، نه الان که الان که مردم نیاز به تامین درآمد دارند. هیچ کس نمی تواند بگوید که تعطیلی سراسری نباید اعمال شود. اما با مدیریت بهتر، این محدودیت ها می توانست در تعطیلات نوروز که همه جا عملا بسته بود، انجام شود، نه الان که همه می خواهند کار کنند و امرارمعاش داشته باشند.

علیرضا قدیریان که در بازار فرش مشغول است گفت: تعطیلی سراسری تاحدی که موثر است، اما تا چه مدت مردم باید بهای آن را بپردازند. دولت برای تهیه واکسن باید اقدامات بیشتری انجام دهد.

سعید ولی زاده، موتورسواری که زندگی خود را با جابه جایی مسافر و بسته های سبک از بازار تامین می کند، گفت: اگر دولت به شهروندان کم درآمد کمک هزینه پرداخت کند، آنها می توانند در خانه بمانند. او ادامه داد: کسانی که ثروتمند هستند مشکلی برای ماندن در خانه ندارند، اما ما نمی توانیم.

حسن روحانی، رییس جمهوری گفت که چندین عامل در افزایش موارد ابتلا کرونا نقش دارند اما عامل اصلی آن ویروس انگلیسی است که از عراق وارد ایران شده است.

اوایل امسال، ایران کارزار تلقیح واکسن کرونا را آغاز کرد. آنهم با تعداد محدودی از دوزهای واکسن اسپوتنیک وی روسی به کادر درمان.

در همین حال، در همسایگی ایران، در عراق، مقامات اقدامات جدیدی برای تقویت واکسیناسیون در میان شهروندان از جمله محدودیت های سفرهوایی انجام داده اند. وزارت بهداشت عراق اعلام کرد از شرکت های هواپیمایی خواسته است به مسافران بلیت نفروشند، مگر اینکه اثبات کنند که واکسن زده اند. کارمندان بیمارستان ها، رستوران ها، همچنین مراکز خرید و فروشگاه هم به کارت واکسیناسیون نیاز دارند. این اقدامات در مقابله با تقاضای کم واکسیناسیون در میان عراقی ها که بسیاری از آنها به برنامه های تلقیح دولت مشکوک هستند، ارائه شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 216
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران