پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 635232 تاریخ : 1402/01/27-00:10:46
,10027,
کتاب بیمه گری گذار اقلیمی بهبود ارزیابی صنعت بیمه از آینده تغییر اقلیم

پژوهشکده بیمه منتشر کرد

کتاب بیمه گری گذار اقلیمی بهبود ارزیابی صنعت بیمه از آینده تغییر اقلیم

طرح زیست محیطی سازمان ملل در سال 2020، ترجمه دکتر لیلی نیاکان و سعیده رجایی هرندی در قالب کتاب «بیمه گری گذار اقلیمی بهبود ارزیابی صنعت بیمه از آینده تغییر اقلیم» توسط انتشارات پژوهشکده بیمه منتشر شد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل پژوهشکده بیمه، ترجمه "طرح زیست محیطی سازمان ملل، ابتکار اصول بیمه پایدار، برای اجرای آزمایشی توصیه های کارگروه ویژه افشای مالی مرتبط با اقلیم" در قالب کتاب با عنوان «بیمه گری گذار اقلیمی بهبود ارزیابی صنعت بیمه از آینده تغییر اقلیم» و در 5 بخش شامل «مقدمه: دسته بندی ریسک های مالی تغییر اقلیم و نیاز به یک رویکرد یکپارچه»، «رویکرد ارزیابی ریسک فیزیکی»، «رویکرد ارزیابی ریسک گذار»، «رویکرد ارزیابی ریسک دعوی قضایی» و «نتایج» تنظیم شده است.

تغییرات گرمایشی زمین موجب افزایش نوسانات دمایی، تغییر در الگوی بارش، افزایش طغیان رودخانه ها و اقیانوسها در مناطق مرطوب و افزایش فراوانی وقوع خشکسالی های شدید و مستمر در مناطق خشک و نیمه خشک خواهد شد. تغییر اقلیم و روند روز افزون وقایع هواشناسی هیدرولوژیکی و اقلیمی باعث تشدید خسارت ها از یک سو و افزایش تقاضا برای محصولات بیمه ای از سوی دیگر خواهد شد. افزایش وقایع حدی و خسارات مرتبط با مخاطرات طبیعی مهمترین تهدید پیش روی صنعت بیمه به شمار می رود و تغییر اقلیم می تواند تأثیر زیادی بر میزان کلی خسارات داشته باشد. از سوی دیگر روند روز افزون این وقایع باعث استقبال بیشتر از محصولات بیمه ای شده و فرصتی برای صنعت بیمه جهت افزایش ضریب نفوذ این صنعت ایجاد می کند.
کتاب حاضر در خصوص طرحی است که در سال 2020 تحت برنامه زیست محیطی سازمان ملل با عنوان ابتکار اصول بیمه پایدار و با مشارکت 22 شرکت بیمه در سراسر جهان انجام شد و در آن رویکردی یکپارچه برای ارزیابی ریسکهای فیزیکی گذار و دعوی حقوقی ناشی از تغییر اقلیم، معرفی و به آزمون گذاشته شد که می تواند به عنوان راهنمایی برای مدیریت این ریسک ها در صنعت بیمه کشور مورد استفاده قرار گیرد.
علاقه مندان جهت تهیه کتاب «بیمه گری گذار اقلیمی بهبود ارزیابی صنعت بیمه از آینده تغییر اقلیم» می توانند به کتابفروشی پژوهشکده بیمه به نشانی تهران، سعادت آباد، میدان شهید حسن تهرانی مقدم (کاج سابق)، سرو غربی، پلاک 43 مراجعه و یا با شماره تلفن 22066063 داخلی 666 تماس حاصل فرمایند.
خرید اینترنتی این کتاب نیز از طریق سایت https://bookstore.irc.ac.ir/ امکان پذیر می باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 224
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران