پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 621754 تاریخ : 1401/09/16-20:39:50
,10027,
کاربرد مسئولانه از داده ها در عصر دیجیتال

پایگاه خبری تازه های بیمه ایران و جهان منتشر کرد

کاربرد مسئولانه از داده ها در عصر دیجیتال

مطلب علمی با عنوان «کاربرد مسئولانه از داده ها در عصر دیجیتال: انتظارات مشتریان و پاسخ بیمه گران»، در بخش بینش های تازه پایگاه خبری تازه های بیمه ایران و جهان منتشر شد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل پژوهشکده بیمه، بر پایه یافته های پژوهش انجمن ژنو، پنج پیشنهاد کلیدی برای تضمین کاربرد مسئولانه داده ها در بیمه و نیز همسویی بهتر با انتظارات مشتری ارائه شده است. در رویه ها، دستورالعمل ها و مقررات مرتبط با بیمه، بیمه گران، بیمه گذاران و تنظیم کنندگان مقررات باید بین جمع آوری داده ها و کاربرد داده ها تفاوت قائل شوند. جمع آوری هرچه بیشتر داده ها برای آزمون ریسک سوگیری یا تبعیض مورد نیاز است. بیمه گران باید پیش از راه اندازی نرم افزارها و الگوهای جدید داده ها، کاربرد مسئولانه داده ها و حفاظ های مرتبط با آن ها را تعریف و اجرا نمایند. علی رغم ناهمگنی نمونه ها و کاربردها و به منظور تضمین نتایج مشخص و منصفانه، باید یک رویه منعطف و مبتنی بر اصول اجرا شود و تمامی ذی نفعان حاضر در زنجیره ارزش باید هماهنگ باشند. درحالی که خروجی تمامی موارد، نتایج منصفانه است، اما این رویه می تواند متغیر باشد. بنابراین، اصول باید متمرکز بر نتیجه باشد تا سازوکارهای پشت آن.

علاوه بر این بیمه گران باید با هدف کاربرد مسئولانه از داده ها، بر پایه امنیت داده ها، کاربرد قوی از داده ها، نتایج منطقی الگو، رویه ها و الگوهای مشخصِ تصمیم و ارتباطات شفاف و فعالانه، چارچوبی کل نگرانه را اجرا نمایند. به منظور درک فهم اجتماعی از انصاف، تنظیم کنندگان مقررات و بیمه گران باید گفتگویی با ذی نفعان بیرونی داشته باشند. این امر می تواند از طریق پنل مستقل مشتریان یا از طریق یک کمیته حاکمیتی شامل ذی نفعان داخلی و بیرونی برای مثال رسانه ها، اثرگذاران بر مشتری و شرکای کانال توزیع انجام شود.
برای مطالعه متن کامل خبر به پایگاه خبری تازه های بیمه ایران و جهان وب سایت پژوهشکده بیمه و یا به نشانی https://tazeha.irc.ac.ir/fa-IR/tazeha.irc.ac/5476/news/view/17671/5589/Staging/ مراجعه نمایید.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 253
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران