پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 658097 تاریخ : 1402/05/15-00:34:14
,2,
چشم امید تعاونی ها به بانک توسعه تعاون

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بر تامین نقدینگی مورد نیاز تعاونی ها تاکید کرد؛

چشم امید تعاونی ها به بانک توسعه تعاون

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قوانین برنامه های پنجم و ششم توسعه مکلف کرده بود که سهم تعاون در بخش اقتصاد به 25 درصد برسد گفت: سهم تعاونی ها از اقتصاد کشور بین 3 تا 5 درصد است.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون،سیدسلمان ذاکر از اقتصاد دولتی به عنوان بزرگترین چالش کشور یاد کرد و گفت: اگر اقتصاد در اختیار بخش خصوصی و تعاونی بود، بدین اندازه از تحریم ها آسیب نمی دیدیم، زیرا تحریم هایی که اعمال می شود متوجه آن بخش از اقتصاد است که دولتی یا نیمه دولتی است.

وی با یادآوری اینکه پس از ابلاغ سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، مقرر شده بود سهم بخش تعاونی در اقتصاد کشور به 25 درصد تا آخر برنامه پنج ساله پنجم برسد گفت: این سیاستگذاری در برنامه پنج ساله پنجم محقق نشد و دولت در قالب برنامه ششم مکلف شد تمهیدات قانونی الزام را برای دستیابی سهم تعاون در اقتصاد به 25 درصد اعمال کند که این قانون بالا دستی نیز محقق ن شد.
نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه هنوز اطلاعات دقیقی از تعاونی ها به تفکیک فعال، در حال بهره برداری، در دست اجرا، غیر فعال و منحل شده وجود ندارد یا منتشر نشده گفت: بر اساس اطلاعات مربوط به سال های 1390تا 1399تعداد کل تعاونی ها 222 هزار و 521 تعاونی است که تنها 69 هزار و 212 تعاونی فعال هستند و 104 هزار و 206 تعاونی غیر فعال بوده و 21 هزار و 618 تعاونی هم منحل شده است.
وی با اشاره به اینکه شرکت تعاونی با سرمایه های اقشار ضعیف جامعه جمع آوری می شود گفت: تعاونی ها به رشد اقتصادی، اشتغال پایدار و با کیفیت کمک می کنند و برای 280 میلیون نفر 10 درصد جمعیت شاغل جهان، شغل یا فرصت های کاری فراهم می کنند.
ذاکر با اعلام اینکه بی ارزش شدن روز افزون پول ملی و تورم سرسام آور باعث شده نیاز تعاونی ها به نقدینگی بیش از پیش باشد گفت: از آنجا که سرمایه تعاونی ها به وسیله اعضا تامین می شود و اعضای تعاونی ها از توان مالی لازم برخوردار نیستند، باید سرمایه در گردش تعاونی ها به وسیله بانک ها تامین شود.
وی با اشاره به اهمیت تخصصی شدن بانک ها گفت: بانک توسعه تعا ون در زمینه تامین مالی تعاونی ها فعال است و در اصل چشم تعاونی ها بدست بانک توسعه تعاون است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اعلام اینکه بسیاری از بانک ها با ادبیات و فرهنگ تعاون بیگانه هستند گفت: به دلیل ناآگاهی بانک ها با مقوله تعاون، شاهد هستیم که تعاونی ها برای دریافت تسهیلات از دیگر بانک ها با چالش رو به رو هستند.
وی بانک های تخصصی را گامی بسیار مثبت توصیف کرد و گفت: بانک رفاه کارگران به صورت تخصصی به کارگران و بازنشستگان خدمات می دهد. بانک صنعت و معدن برای رفع نیاز صنعتگران و معدن داران است، بانک توسعه تعاون نیز با ادبیات تعاونی ها آشنایی دارد و تسهیلات لازم را در اختیار تعاونی ها قرار می دهد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 273
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران