پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 637081 تاریخ : 1402/03/30-15:10:21
,10027,
چاپ مقاله عضو هیات علمی گروه پژوهشی بیمه های اشخاص پژوهشکده بیمه در مجله علمی پژوهشی

چاپ مقاله عضو هیات علمی گروه پژوهشی بیمه های اشخاص پژوهشکده بیمه در مجله علمی پژوهشی "انجمن جمعیت شناسی"

مقاله علمی با عنوان « بررسی تاثیر استفاده از جدول عمر بومی بر حق بیمه استاندارد و تعدیل شده انواع محصولات بیمه زندگی » نوشته دکتر محبوبه اعلائی عضو هیات علمی گروه پژوهشی بیمه های اشخاص پژوهشکده بیمه در مجله علمی پژوهشی "انجمن جمعیت شناسی"به چاپ رسید.

به گزارش بانک و صنعت به نقل ازروابط عمومی و امور بین الملل پژوهشکده بیمه، در این مقاله علمی که توسط دکتر محبوبه اعلائی عضو هیات علمی گروه پژوهشی بیمه های اشخاص پژوهشکده بیمه نگاشته شده است، تاثیر استفاده از جدول عمر بومی بر حق بیمه استاندارد و تعدیل شده انواع محصولات بیمه زندگی مورد بررسی قرار گرفته است.

در مسئله قیمت گذاری بیمه های زندگی احتمالات مرگ و میر یکی از فاکتورهای ریسک در محاسبه ریسک بیمه شده است که با استفاده از جدول عمر که معمولاً بر اساس اطلاعات جمعیتی کشورها تدوین شده محاسبه می شود. جدول عمر ایران نیز بر اساس اطلاعات جمعیتی کشور تدوین و از سوی نهاد ناظر صنعت بیمه، بیمه مرکزی ج.ا.ا برای به کارگیری شرکت های بیمه از ابتدای سال 1400 ابلاغ شده است.
قبل از تدوین این جدول، از جدول عمر فرانسه برای محاسبات حق بیمه استفاده می شد. با توجه به بلندمدت بودن قراردادهای بیمه زندگی، میزان تاثیر استفاده از جدول عمر بومی بر حق بیمه این محصولات از اهمیت ویژه ای برخوردار است. زیرا حق بیمه کم موجب زیان بیمه گر و ایجاد مشکل در زمان ایفای تعهدات خواهد بود و حق بیمه زیاد، تضییع حقوق بیمه گذار را به دنبال خواهد داشت.
یافته های تحقیق بیانگر این است که حق بیمه خالص استاندارد محاسبه شده بر اساس اصل تعادل برای محصولات عمر زمانی، بیمه عمر مختلط و بیمه مستمری، برای جدول ایران با جدول فرانسه متفاوت است. همچنین اثر تغییرات سن و تغییرات مدت قرارداد محصولات بیمه زندگی بر حق بیمه تحلیل شده است.
علاوه بر این، ضرایب تعدیل احتمالات مرگ و میر برای بیمه شده با وضعیت سلامتی خاص محاسبه شده و حق بیمه های تعدیل شده و درصد تغییرات آن نسبت به حالت استاندارد برای جداول ایران و فرانسه به دست آمده است که تفاوت بین حق بیمه های تعدیل شده بر اساس جداول ایران و فرانسه همچنان مشهود است.
برای دریافت متن کامل این مقاله علمی به لینک زیر مراجعه فرمایید.
https://www.jpaiassoc.ir/article_701016.html



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 430
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران