پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 575731 تاریخ : 1400/01/11-12:04:35
,25,
چالش ها و اختلاف نظرها در چین بر سر کاهش تولید فولاد

چالش ها و اختلاف نظرها در چین بر سر کاهش تولید فولاد

کمیته دولتی برنامه ریزی و تحقیق صنعت متالوژی چین MPI برخلاف وزارت صنعت و فناوری اطلاعات در چین برنامه رشد 1.4 درصدی تولید فولاد و رساندن تولید سالانه به 1.065 میلیارد تن در سال را دارد. جلوگیری از افزایش ظرفیت و کنترل حجم تولید و تغییر در ظرفیت ها اساس برنامه این کمیته اعلام شده است.

به گزارش بانک و صنعتبه نقل از پلنر، پس از اعلام این خبر بیلت تانگشان با افزایش 10 یوانی به رکورد 13 ساله 4790 یوان به ازای هر تن (729 دلار) دست یافت.

قیمت ورق گرم هم بو 50 یوان افزایش به 5300 یوان در هر تن ( 806.5 دلار) افزایش یافت، ولی میلگرد، با توجه به هشدارهای شدید آلودگی هوا و پیش بینی بارندگی بدون تغییر و در محدوده 4،840 یوان در هر تن معادل 736.5 دلار باقی ماند.

درحالیکه صنعت فولاد چین در حال آرام شدن پس از شوک محدودیت های تولید است، برنامه پنج ساله توسعه، اجازه رشد تولید را می دهد.طبق اظهار لی شینچوان دبیر کمیته دولتی برنامه ریزی و تحقیق صنعت متالوژی MPI پیک تولید آلاینده های صنعت فولاد در سال 2025 به حداکثر خود خواهد رسید و پس از آن تا سال 2030 کاهش 30? درصدی خواهد داشت. دو شرکت دولتی Baowu وHebei Iron & Steel متعهد شدند تا سال 2022 و 2023 به پیک تولید آلاینده ها برسند.

چنین اختلاف هایی چالش های جدی برای تولید سبز فولاد را ایجاد خواهند کرد. در حال حاضر 90 درصد تولید فولاد چین در کوره بلندها صورت می گیرد که نیازمند کک متالوژی و زغال سنگ است که با توجه به مصرف بالای فولاد انتظار افزایش بیشتر آن می رود.

لو تیژون معاون انجمن آهن و فولاد چین کاهش صادرات فولاد و افزایش واردات قراضه و محصولات میانی را خط مشی صنعت فولاد برای کاهش آلاینده ها می داند. شرایط مشابهی که پیشتر فولادسازان هندی و ترک برای جایگزینی محصولات چینی در بازارهای هدف به خوبی بازاریابی و استفاده کردند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 238
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران