پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 200383 تاریخ : 1395/03/16-12:21:39
,16,17,
پشت پرده عدم مراوده بانک‌های داخلی با همتایان خارجی

پشت پرده عدم مراوده بانک‌های داخلی با همتایان خارجی

رئیس اتاق ایران با مرور کارنامه سه ساله دولت یازدهم، پشت پرده عدم مراوده بانک‌های داخلی با همتایان خارجی را تشریح کرد و گفت: سیاست‌های اقتصادی دولت وضعیت اقتصاد را بهبود نداد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت,محسن جلال پور با انتقاد از عدم وجود سیاستی کاربردی برای توسعه اقتصادی ایران و خروج بنگاه ها از رکود، گفت: سه سال از عمر دولت می گذرد در حالی که طی همین دوران گام‌های خوبی در مسیر کنترل تورم و توسعه سیاست‌های خارجی مناسب برای توسعه اقتصاد کشور برداشته شده اما علیرغم این سیاست‌گذاری‌ها، امروز شرایط اقتصاد ایران خوب نیست و متاسفانه هر آنچه دولت انجام داده نتوانسته منجر به شکوفایی اقتصادی شود.

او گفت واقعیت این است که اقتصاد ایران بیمار است و بیماری طولانی مدت از دهه های گذشته در اقتصاد ما جا گرفته است و در طول این دهه ها هر گاه مشکلات جدی اقتصاد ایران بروز کرده سیاست گذار، با مسکن مقطعی وارد میدان شده است.

جلال پور خاطرنشان کرد: سیاست گذار همواره به یمن منابع مالی در اختیار خود و با تجویز مسکن‌هایی، این دوره های بحرانی را پشت سر گذاشته اما این بار همراه با رکود مشکلات دیگری دامان اقتصاد ایران را گرفته است. اگر منابعی در اختیار کشور بود که می توانست منجر به رونق و رشد اقتصادی شود، حتما تاکنون از سوی دولت تزریق شده بود و ما از آن بهره می بردیم و کمی وضعیت مان بهتر می شد اما اکنون این منابع در اختیار نیست و باید راهکارهایی را در نظر گرفت و مراحل درمان را در اقتصاد ایران آغاز کرد.

کارهای ریشه ای و اساسی باید برای جراحی اقتصاد ایران انجام شود که هزینه بر است اما سخت ترین دوره جراحی دوران شروع آن است که باید تصحیح مسیر غلط صورت گیرد و اقتصاد به مسیر درست خود برگردد، البته هزینه های فراوانی ممکن است به کشور تحمیل شود در حالی که نباید انتظار داشت در کوتاه مدت وضعیت بهبود یابد. امروز راه دیگری برای گذر از این دوران وجود ندارد و دولت یازدهم در سال پایانی کار خود باید تکلیف این سیاست‌ها را روشن کند، چرا که این امر در اختیار سیاست گذار است و نمی توان انتظار داشت با امروز و فردا کردن و به تعویق انداختن تصمیم گیری اوضاع بهبود یابد.

انتظار بخش خصوصی ایران، اتخاذ یک سیاست و مشخص، ابلاغ و اجرایی شدن آن است که در پی آن تمام ظرفیت‌های کشور باید همراه شود و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران نیز از هیچ مساعدتی دریغ نمی کند.

عمده بنگاه‌های اقتصاد ایران به فضای گلخانه ای خو گرفته اند که باید رقابتی شوند و در این میان، نهضت جدی به راه بیفتد که تولید با کیفت با قیمت رقابتی و به منظور ارائه به بازارهای جهانی انجام گیرد.

او با اشاره به مشکلاتی که بانک‌های ایرانی بر سر همکاری مشترک با بانک‌های خارجی دارند، گفت: بانک‌های داخلی مشکلات متعددی دارند که ظرفیت‌های لازم را برای کار مشترک با همتایان خارجی خود فراهم نکرده اند و به همین دلیل اکنون علیرغم خواست بانک‌های خارجی متاسفانه هنوز بانک های ایرانی الزامات و شرایط لازم را ندارند.

سیاست گذار باید به یک سیاست واحد برسد و مقدمات اجرایی آن ر ا فراهم کند و بخش خصوصی باید خود را به شرایط تطبیق داده و بداند که دوران اقتصاد حمایتی و تجویز مسکن به پایان رسیده در حالی که هنوز این باور در سیاست گذاران ما به خوبی جای نیفتاده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 246
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران