پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 578917 تاریخ : 1400/02/05-16:48:15
,15,
پست یک اکوسیستم استارتاپی

پست یک اکوسیستم استارتاپی"حمل و نقل" و "لجستیک" شکل می دهد

شرکت ملی پست که از ابتدای سال 98 برای بدل شدن به سکوی تجارت الکترونیکی طرح تحول دیجیتال پست را در دستور کار خود قرار داده، در تلاش است با توجه به دیجیتال شدن روز افزون دنیای امروز لجستیک لازم را در اختیار کسب وکارهای آنلاین قرار دهد.

به گزارش بانک و صنعتبه نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، محمدرضا قادری، عضو هیئت مدیره و راهبر حوزه برنامه ریزی و فناوری شرکت ملی پست، از اقدامات اخیر این شرکت در حوزه همکاری با استارتاپ ها و همچنین سکوی تجارت الکترونیکی پست گزارش می دهد که مشروح آن را در زیر می خوانید.

شرکت ملی پست که از ابتدای سال 98 برای بدل شدن به سکوی تجارت الکترونیکی طرح تحول دیجیتال پست را در دستور کار خود قرار داده، در تلاش است با توجه به دیجیتال شدن روز افزون دنیای امروز لجستیک لازم را در اختیار کسب وکارهای آنلاین قرار دهد.

در همین راستا پست در جدیدترین اقدام خود از برگزاری «چهارشنبه های استارتاپی پست» خبر داده است. رویداد مستمر و صمیمانه ای که قرار است اکوسیستم استارتاپی و شرکت ملی پست را بیش از پیش با یکدیگر آشنا کرده و به شکل گیری زبان مشترک بین آن ها کمک کند.

به باور راهبر حوزه برنامه ریزی و فناوری اطلاعات شرکت ملی پست، با توجه به تنوع مشتری ها و قابلیت های ایجاد شده در دنیای دیجیتال امروز، پاسخگویی به نیازهای شکل گرفته حول محور اقتصاد دیجیتال به تنهایی از پست بر نمی آید. در همین راستا این شرکت قصد دارد از استارتاپ ها برای تکمیل خدمات سکوی تجارت الکترونیک پست(ستاپ) کمک گیرد.

پست یک اکوسیستم استارتاپی حول حمل و نقل و لجستیک شکل می دهد

آنطور که محمد رضا قادری می گوید، با توجه به نقش محوری پست در حمل ونقل و لجستیک، این شرکت به دنبال آن است که بین خود و استارتاپ ها ارتباط ایجاد کرده و یک اکوسیستم استارتاپی را حول حمل و نقل و لجستیک شکل دهد.

در همین زمینه قادری در گفتگو با وبنا در رابطه با چهارشنبه های استارتاپی پست توضیح می دهد: "در چهارشنبه های استارتاپی پست هر دو هفته یکبار جلسه ای با حضور مدیران پست، استارتاپ ها، پارک های علم و فناوری و شتاب دهنده ها برگزار خواهد شد تا با یکدیگر همفکری کرده و موانع توسعه خدمات لجستکی تجارت الکترونیکی را مرتفع سازند. همچنین با توجه به این که 100 سرویس در سکوی تجارت الکترونیکی پست تعریف شده است، چهارشنبه های استارتاپی پست این امکان را فراهم می کند تا استارتاپ ها به ارائه این خدمات بپردازند. این موضوع نه تنها سبب رونق کسب وکار استارتاپ ها می شود بلکه زیرساخت لازم برای تجارت الکترونیک را نیز فراهم می کند."

قادری معتقد است که علی رغم تلاش های صورت گرفته برای ارتباط بین استارتاپ ها و پست، هنوز آن ها فاصله زیادی با هم دارند. او در رابطه با دلیل وجود فاصله بین استارتاپ ها و پست می گوید: "پست یک شرکت بالغ، بزرگ و ساختار یافته است و فضای حاکم بر آن مانند فضای کارآفرینی حاکم بر استارتاپ ها نیست. هر ساختاری که نظیر پست این میزان بزرگ شود در فرهنگ سازمانی، استراتژی توسعه و نوع سودآوری با ساختارهای کوچک متفاوت است. از این رو برای تعامل پست با استارتاپ ها لازم است آن ها با ادبیات و فرهنگ هم آشنا شوند."

بدنه پست و الوپیک در ارائه سرویس الوپست هماهنگ نیست

تفاوت فضای حاکم بر استارتاپ ها با فضای حاکم بر پست، دلیلی است که از نظر راهبر حوزه برنامه ریزی و فناوری اطلاعات شرکت ملی پست سبب شده است انتظارات از الوپست، سرویس جمع آوری مرسولات از درب منزل، به عنوان اولین خدمت مشترک بین پست و یک کسب و کار آنلاین، برآورده نشود. به گفته قادری در مورد سرویس الوپست که با همکاری پست و الوپیک ارائه می شود، علی رغم توافق مدیران، بدنه دو مجموعه برای ارائه این خدمت آنطور که باید در هماهنگی با یکدیگر فعالیت نمی کنند.

به باور قادری، برای نزدیک شدن درک پست و استارتاپ ها از یکدیگر لازم است پست فضای نوآوری را درک کند و استارتاپ ها انتظار نداشته باشند تا پست چارچوب ادراکی خود را کنار گذارد.

امضای تفاهم نامه در راستای ارائه خدمات شتابدهی

قادری از امضای شصت تفاهم نامه دوجانبه بین پست با پارک های علم و فناوری، مراکز رشد و شتاب دهنده های استان های مختلف برای ارائه خدمات شتابدهی شرکت پست خبر می دهد و می گوید: "براساس تفاهم نامه های چند جانبه امضا شده در هر استان، پست تاکنون با بیش از 20 استارتاپ قرارداد همکاری امضا کرده است. براساس این قراردادها، در قالب برنامه شتابدهی شرکت پست، استارتاپ ها از خدمات پست استفاده خواهند کرد و همچنین پست نیز از خدمات این استارتاپ ها استفاده می کند. نقش پارک های علم و فناوری نیز حمایت مالی، فکری و آموزشی از استارتاپ ها است. این تفاهم نامه های دوجانبه و قراردادهای امضا شده کمک خواهد کرد تا ریسک پست و استارتاپ ها و فاصله فکری آن ها کاهش یابد."



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 212
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران