پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 8027 تاریخ : 1392/02/16-12:20:47
,16,19,22,
پرونده هایی که گم می شوند!

دستگاه های نظارتی هشیارتر،

پرونده هایی که گم می شوند!

سالهای زیادی بساز بفروش است " اینکه قانونی یا غیر قانونی عمل می کند ، انبوه سازواقعی یا کیلویی ساز است ، بماند"

 

، به این می نازد که با چهره های زیادی در سازمان های دولتی و طرف قرار داد دولت و دستگاه قضایی و ... ارتباط های خاص دارد و خیلی راحت هم  دست  به جیب شده و برای آنکه کارهای ساختمانی را به پایان برساند به سازمان مربوطه مراجعه کرده و در کمال حیرت ، متصدی می گوید، پرونده شما نیست . در مسیر برگشت از آن مجموعه تلفن همراهش زنگ می خورد، فردی از آنسوی خط تلفن با خوش و بشی حرفه ای عنوان می کند که پرونده شما پیدا شده ، اما خوبه که یک کمی خرج کنید . می گوید، برگشتم، مبلغی پرداخت کردم " شما بخوانید شیرینی دادند! " و پرونده بلافاصله تحول شد. شهروند دیگری که خانه ای خریداری کرده است، برای کارهای مربوط به نقل و انتقال به سازمان های متبوع اجرای کار مراجعه و مسئول این کار به وی می گوید، حداقل یک ماه تا 45 روز کار دارد. می گوید: اگر امکان  باشد زودتر تحویل بدهید ،  از خجالت شما در می آییم و متصدی می گوید: آخر همین هفته آماده است!!  و..... که هر روز شاهد ده ها و صدها مورد از این دسته در سازمان ها و اداره ها هستیم.

متحیر مانده ام که چرا در جامعه ما بسیاری از افراد " رئیس ، معاون، کارمند و ...." در سطوح مختلف عادت کرده اند، حرام خواری کنند، در عین حالی که می دانند اسلام رشوه گیری و رشوه خواری را بسیار ناپسند می داند و مکرر توصیه می کند> نان حلال کسب کنید و یا آنکه نان حرام در شکم زن و فرزندان تان قرار ندهید که اثار آن به سرعت خود را نمایان می سازد. رشوه خواری ، کلاهبرداری ، کم فروشی و گران فروشی می کند و با چشمان خود شاهد بروز و ظهور بیماری های سخت علاج ، فساد اخلاقی ، اعتیاد  و صد ها مشکل دیگر در زن و فرزندش است یا آنکه زندگی اش از هم می پاشد، اما درس نمی گیرد و به حرام خواری ، رشوه خواری ، گران فروشی ، کم فروشی و بازی با سلامت مردم ادامه می دهد.!

در نظام اسلامی ، حقوق بگیر از صندوق دولت است و با این توجیه که شنیده و دیده که  در بالا بعضی از مسئولان خلاف می کنند، " پرونده فساد 3 هزار میلیارد تومان یا ..."  پس چرا  اوباید سالم باشم، به تخلف و حرام اقدام می کند و چون مفت به دست می آید ، به این تخلف ها ادامه می دهند،  در حالی که نمی داند هر کسی را در گور خودش قرار می دهند و حساب آن فرد متخلف و فاسد را به پای تو نمی نویسند. 

چون سند و مدرک معتبر نداریم از بردن نام سازمان ها براساس قانون معذوریم ، اما از دستگاه های نظارتی در کشور، منطقه و در استان گیلان می خواهیم، بر شدت نظارت و برخورد با متخلفان بیفزایند.

حراست های سازمان های دولتی ، بخش خصوصی ، بانک ها و موسسه های مالی و اعتباری ، پایگاه های مقاومت و بسیج و سازمان های نظارتی بیرون از این مجموعه ها برای همین روزها ساخته شده اند و اگر در یک سازمان تخلف " از هر نوع آن " صورت بگیرد به پای آنها هم نوشته می شود.

در یک حکومت اسلامی پسندیده نیست که گفته شود، کشور دررتبه بندی بالای کشورهای رشوه خوار یا فساد  قرار دارد، اگر چه بسیاری از این آمارها سیاسی است، اما حتی چند مورد در یک استان نیز رقم بسیار بالایی است. چرا باید در استان ما و در شورای شهر و مجموعه وابسته به آن چنین افتضاحی گسترده  صورت بگیرد و  چرا وقتی که  دستگاه نظارتی تذکر می دهد، به آن توجه نمی شود. مگر دست های چند نفر و در چه سطوحی از مدیریت و مسئولیت در کار است؟  و چرا به خون شهدای عزیز و ایثار کم نظیر جانبازان ارزشمندمان توجه نمی کنند.

اکنون در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا  که باید در ایران اسلامی حماسه ای ماندگار خلق شود، قرار داریم و بعضی از نامزدهای انتخاباتی هزینه های میلیاردی می کنند، چرا کسی نمی پرسد ، برادر یا خواهر شما این بودجه و اعتبار را از کجا آورده اید و به چه منظور تا این میزان دست و دلبازی دارید، مگر می خواهد بعد از انتخاب شدن به عنوان رئیس دولت در کشور یا در یک شورا چه کارهای صورت دهید که چنین شتابان و بی محابا هزینه می کنید. پول نقد توزیع می کند، نهار و شام صدها نفری می دهند، حقوق های آنچنانی می پردازد و بعد هم شعار می دهند ، قصدشان خدمت به مردم است. مردم باید آگاهانه در صحنه  حضور یافته، هشیار باشند و بدانند به چه کسانی و چرا  رای می دهند. بیائیم برای یکبار هم که شده در این انتخابات در روز 24 خرداد ماه " به دور از گرایش های سیاسی ، حزبی و جناحی " به کسانی رای بدهیم که به راستی افرادی پاکدست ، با تجربه و سالم باشند و برای مردم خدمتگذاری کنند ،بدون آنکه توقعی داشته باشند. دستگاه های نظارتی هم قبل و بعد از مسئولیت افراد میزان دارایی های آنها را رصد کنند و اینگونه نباشد که در مدت چهارسال فرد از صفر به میلیاردها ثروت برسد " آنگونه که بسیاری از مسئولان در حوزه اجرایی و قانونگذاری و .... " رسیده اند و هرگز از آنها حسابخواهی نشده است.؟!!

 


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 231
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران