پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 616789 تاریخ : 1401/03/18-13:28:52
,13,
پرداخت یارانه 300 هزار تومانی جوابگوی اصلاح قیمت هاست

پرداخت یارانه 300 هزار تومانی جوابگوی اصلاح قیمت هاست

رئیس انجمن تولیدکنندگان غلات گفت: سالانه 250 میلیارد تومان ارز 4200 تومانی به واردات کالا تخصیص داده می شد که با اصلاح نظام یارانه، رانت و فساد به پایان می رسد.

به گزارش بانک و صنعت، کاوه زرگران، رئیس انجمن تولیدکنندگان غلات گفت: اصلاح نظام یارانه یکی از اقدامات مهم دولت است که خیلی زودتر در زمانی که اختلاف ارز ترجیحی با آزاد کم بود، باید انجام می شد.

به گفته او، بنابر آمار سال 96 رقمی بالغ بر 7.5 میلیون تن ذرت و یک میلیون و 350 هزار تن روغن خام وارد شد که سال قبل میزان واردات ذرت به 10 میلیون تن و روغن خام یک میلیون و 980 هزار تن رسید که این امر نشان می دهد که یارانه به درستی در اختیار مردم قرار نگرفته است.
زرگران می گوید، تخصیص ارز ترجیحی به واردات کالاهای اساسی از دلایل اصلی قاچاق، رانت و فساد، هدر رفت و افزایش مصرف به شمار می رود که با اصلاح نظام یارانه دیگر انگیزه ای برای قاچاق وجود ندارد.
رئیس انجمن تولیدکنندگان غلات کشور گفت: سالانه دولت 12 میلیارد ارز 4200 تومانی رقمی بالغ بر 240 تا 250 میلیارد تومان در اختیار شبکه وارد کننده قرار می داد که با احتساب 80 میلیون نفر جمعیت، سرانه رقمی معادل 300 هزار تومان یارانه پرداختی است.
با پرداخت این یارانه، دیگر همانند گذشته شاهد قاچاق و رانت و فساد ارز ترجیحی نخواهیم بود.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 243
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران