پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 508625 تاریخ : 1398/12/10-11:29:07
,17,
پرداخت تسهیلات بیش از 5 میلیارد تومان مشروط شد

با ابلاغ بانک مرکزی؛

پرداخت تسهیلات بیش از 5 میلیارد تومان مشروط شد

بانک مرکزی اعلام کرد که پرداخت تسهیلات بیش از پنج میلیارد تومان به اشخاص حقیقی و حقوقی مشروط به ارایه صورت‌های مالی حسابرسی شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک‌ها و موسسات اعتباری اعلام کرد: بر اساس مصوبه 20 دی‌ماه سال 1390 شورای پول و اعتبار، با هدف تسهیل تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی به ویژه فعالان عرصه تولید در کشور و در پاسخ به درخواست‌های فراوان در این رابطه، پیشنهاد اصلاح تبصره (3) ذیل ماده (17) فصل چهارم ضوابط یاد شده به شورای پول و اعتبار تسلیم شد که در یک‌هزار و دویست و هشتاد و هشـتمین جلسـه این شورا در 15 بهمن 1398 مورد تصویب قرار گرفت.

بر این اساس، در اعطای تسهیلات و ایجاد تعهدات به اشخاص حقوقی و حقیقی که حسب «قانون مالیات‌های مستقیم» مکلف به نگهداری دفاتر قانونی هستند، اخذ صورت‌های مالی الزامی است.

پرداخت تسهیلات و ایجاد تعهدات بیش از 50 میلیارد ریال به برای اشخاص حقیقی و حقوقی در هر بانک و مؤسسه اعتباری غیربانکی و در هر سال شمسی منوط به ارایه صورت‌های مالی حسابرسی شده است.

این مصوبه، نافی الزامات و تکالیف مربوط مقـرر در «آیین‌نامه راهکارهای افزایش ضمانت اجرایی و تقویت حسابرسی» و همچنین «بند (ه) بخش (ج) سیاست‌های دولت برای خروج غیرتورمی از رکـود» نیست.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 259
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران