پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 635447 تاریخ : 1402/02/03-14:15:51
,10029,
پاندمی کووید عامل کاهش واکسیناسیون کودکان در جهان

گزارش یونیسف نشان می دهد؛

پاندمی کووید عامل کاهش واکسیناسیون کودکان در جهان

در حالی که حمایت کلی از واکسن های دوران کودکی همچنان قوی است، اما گزارش جدید یونیسف کاهش قابل توجهی در باور عمومی به اهمیت این واکسن ها را نشان می دهد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از مدیسن نت، بر اساس این گزارش، اعتماد به واکسیناسیون دوران کودکی تا 44 درصد در برخی کشورها در طول این پاندمی کاهش یافته است.

در همین حال، 67 میلیون کودک یک یا چند واکسن خود را طی سه سال به دلیل فشارهای ناشی از بیماری کووید در سیستم های بهداشتی، کمبود منابع، و کاهش اعتماد از دست دادند.

«کاترین راسل»، مدیر اجرایی یونیسف، گفت: «در اوج همه گیری، دانشمندان به سرعت واکسن هایی ساختند که جان افراد بی شماری را نجات داد. اما علیرغم این دستاورد تاریخی، ترس و اطلاعات نادرست در مورد انواع واکسن ها هم منتشر شد.»

راسل در بیانیه خبری یونیسف گفت: «این داده ها یک سیگنال هشدار نگران کننده است. ما نمی توانیم اجازه دهیم اعتماد به ایمن سازی های معمول قربانی همه گیری شود. در غیر این صورت، موج بعدی مرگ و میر ممکن است مربوط به کودکان بیشتری باشد که مبتلا به سرخک، دیفتری یا سایر بیماری های قابل پیشگیری هستند.»

طبق این گزارش، درک اهمیت واکسن برای کودکان در کره جنوبی، پاپوآ گینه نو، غنا، سنگال و ژاپن بیش از یک سوم کاهش یافته است.

تنها در چین، هند و مکزیک اهمیت واکسن در همان سطح باقی مانده یا افزایش یافته است.

مشخص نیست که آیا این روند موقتی است یا بخشی از یک روند بلندمدت است.

حمایت از واکسن ها نسبتاً قوی است و بیش از 80 درصد از پاسخ دهندگان در تقریباً نیمی از کشورها هنوز واکسن ها را برای کودکان مهم می دانند.

سطح پوشش واکسیناسیون در 112 کشور بین سال های 2019 تا 2021 کاهش یافته است.

برخی از نمونه های واقعی این تأثیر بدین شرح است: تعداد کودکان فلج شده توسط فلج اطفال در سال 2022 نسبت به سال قبل 16 درصد افزایش داشته، در حالی که موارد سرخک دو برابر شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 219
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران