پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 8457 تاریخ : 1392/03/16-11:22:21
,19,
وقت آزمون و خطا، تک روی و قهرمان‌بازی به پایان رسیده است

وقت آزمون و خطا، تک روی و قهرمان‌بازی به پایان رسیده است

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه امروز نابسامانی اقتصادی ریشه در سیاست، مدیریت و فرهنگ دارد، اقتصاد را مهم‌ترین چالش کشور دانست .

 

"به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از رادیو ایران ,محمدباقر قالیباف" کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، در برنامه مستند رادیویی خود که از رادیو ایران پخش شد، گفت: امروز همه ما مکلفیم که ایران را بسازیم و شرط رسیدن به این هدف همدلی در اساس کار است و برای رسیدن به این مهم باید تبعیض در کشور از بین برود.

وی تصریح کرد: هیچ فرقی نمی‌کند که فردی اهل سنت، شیعه، آذری و یا کرد‌ زبان باشد، ما باید همدلی را اساس کار بدانیم، چرا که اینگونه در میثاق ملی ما آمده است.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: برای یک تغییر جدی در این مسیر بسته و مدیریت و سامان دادن به مشکلات و جایگزین کردن آرامش در جامعه باید به جای تنش و اختلاف، محبت جایگزین و از کینه‌ورزی دوری شود.

قالیباف با اشاره به معضلات اقتصادی گفت: وقتی اعتیاد، بیکاری و طلاق مشاهده می‌شود و هنگامی که پدری را در مقابل خواسته‌های حداقلی فرزند خود می‌بینیم چطور می‌توانیم از او توقع همدلی داشته باشیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مردم احساس می‌کنند آینده روشنی ندارند، اظهار داشت: مردم علی‌رغم داشتن امید احساس می‌کنند مسیر پیشرفت کدر شده است، آنها مشاهده می‌کنند که وضع اقتصادی نه‌تنها بهتر نمی‌شود، بلکه بدتر نیز شده است، جوانان ما به خصوص قشر تحصیل‌کرده با مشاهده عملی نشدن شعارها دچار احساس نگرانی می‌شوند.

وی افزود: با اطمینان عرض می‌کنم ظرف 2 سال می‌شود اقتصاد نابسامان و آشفته را به سرعت سامان داده و مشکلات و بلاتکلیفی‌ها را حل کرد تا بیش از این به مردم عزیز فشار وارد نشود؛ برای رسیدن به این مهم نیازمند فرهنگ محبت، گذشت و ایثار هستیم.

قالیباف ادامه داد: حرکت به سمت عمل‌گرایی به جای شعار دادن، داشتن رفتار صادقانه با مردم، توجه به قانون‌گرایی و جلوگیری از بی‌تدبیری و توجه به خرد جمعی و استفاده از همه ظرفیت‌های کشور باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امروز نابسامانی اقتصادی ریشه در سیاست، مدیریت و فرهنگ دارد، افزود: اقتصاد مهم‌ترین چالش ما است و شرایط کشور به گونه‌ای است که دیگر حق آزمون و خطا، تکروی و خود‌رأیی وجود ندارد. باید با خرد جمعی حرکت کرد و از ماجراجویی، حاشیه‌سازی، قهرمان‌بازی و فراموشی مسائل اساسی کشور دوری گزید.

قالیباف با بیان اینکه دولت نباید در بخش‌های مختلف اقتصاد دخالت کند، خاطرنشان کرد: دولت باید اجازه دهد مردم وارد عرصه شوند تا شفافیت در اقتصاد بوجود آید و رانت‌اطلاعاتی از بین برود، هزینه‌ها کاهش یابد و اقتصاد به رونق و رشد برسد.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: اقتصادی که در آن رشد و رونق تولید نباشد شکننده است، به عنوان مثال وقتی کشاورز نداند که قیمت تضمینی گندمی که می‌کارد چقدر است، یعنی شفافیت وجود ندارد، لذا باید تمام این موارد اصلاح شود تا کشور دارای اقتصاد مقاومتی شود.

قالیباف با بیان این مطلب که صحبت‌های مرا به حساب بد‌اخلاقی و بی‌ادبی نگذارید، ادامه داد: ما زمانی می‌گوییم چرا قطع‌نامه صادر می‌شود؟ تحریم یعنی چه؟ پس از بروز مشکلات دوباره بیان می‌کنیم که پس تحریم چه شد؟ نمی‌شود که زمانی بگوییم تحریم کاغذ پاره است و زمانی دیگر معتقد باشیم که تحریم‌ها مهم است.

وی در مورد فاکتورهای لازم برای پیشرفت در اقتصاد کشور گفت: بنده باید بدانم حق آزمون و خطا ندارم، نمی‌توانم خلاف قانون عمل کنم. نباید گفت چوب لای چرخ دولت گذاشته می‌شود،

نباید بگوییم قانون اساسی کفایت لازم برای دادن اختیارات به رئیس جمهور را ندارد، چرا که تمامی این حرف‌ها بهانه جویی است.

 

 

قالیباف ادامه داد: به دنبال دعوا، تنش و درگیری نیستم و کار می‌کنم و دنبال هیچ بهانه‌ای نمی‌گردم. باید برای کار مرد باشی

وی به سوابقش در نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: در هر کجای این کشور چه در روستا و چه در شهر اگر یک استاد یا یک مرد سالخورده، یک زن تنها اگر با 110 تماس می‌گرفت پلیس در کمترین زمان در آن جا حضور پیدا می‌کرد و پلیس باید با احترام با مردم حرف بزند.

 

قالیباف به پادگان قلعه مرغی اشاره کرد و گفت: 31 سال قبل تیتر روزنامه‌ها این بود که پادگان قلعه مرغی را به پارک تبدیل می‌کنیم و بعد از 31 سال حرف‌ها را گفتند، اما چیزی تغییر نکرد، ولی بدون این که ما حرفی بزنیم این اتفاق بزرگ افتاد در حالی که من وعده‌ای به مردم تهران در آغاز کارم ندادم.

 

وی ادامه داد: پروژه‌ای که هر 100 سال یک بار در شهر اتفاق می‌افتد مثل بزرگراه امام علی (ع) که از کنار 120 هزار ملک مردم می‌گذرد و از شرق تا جنوب با 14 لاین و احداث 57 پل در عرض 22 ماه که 40 سال بر روی زمین مانده بود. اجرایی شدن این پروژه جزء آرزوهای مردم بود که اتفاق افتاد.

 

وی به ضعف مدیریتی اشاره کرد و گفت: ضعف تکنولوژی موجب آسیب رساندن به بدنه دولت می‌شود. در هدفمندی یارانه‌ها قیمت‌ها را باید واقعی اعلام کرد و باید به حقوق ملت‌ها توجه شود.

 

عضو ائتلاف پیشرفت کار را جوهره انسان توصیف کرد و اظهار داشت: کار حیات یک انسان است، کار انسانیت یک انسان است، خیلی از افراد نیازهای مادی ندارند، اما آیا می‌توانند کار نکنند. بدون کار انسانیت انسان زیر سؤال می‌رود. فردی که شغلی ندارد به منزله این است که انسانیت و زندگی را از او گرفته‌ایم. بنده از سوم دبستان شروع به کار کردم تا به امروز و به آن افتخار می‌کنم و اصلاً ناامید نیستم. ما حتی در حوزه اشتغال مدیریتی نداشتیم و حتی از حفظ کردن آن عاجز بودیم.

 

قالیباف به هرم جمعیتی اشاره کرد و گفت: اگر به این هرم توجه کنیم جوانان بخش قابل توجهی را به خود اختصاص داده‌اند و بیشتر آن‌ها با حوزه IT آشنایی زیادی دارند که مهم‌ترین شغل با کمترین هزینه محسوب می‌شود، حتی در حوزه اقتصاد جهانی در حالی که در این رشته ما زیر صفر هستیم و می‌توان گفت که تعطیلیم.

 

وی ادامه داد: بنده با نان کارگری بزرگ شدم و کار کردم و زحمت کشیدم، در یک خانواده‌ای که در شیفت ظهر و عصر مدادم را جا به جا می‌کردم و این نشانه این است که من همه مشکلات را می‌فهمم، به عنوان مثال در یک خانواده 6 نفره که فرزندی پر استعداد دارند و خواهان پیشرفت است ولی امکانات لازم را ندارد به همین منظور بنده کتابخانه ای در جنوب شهر احداث کردم تا زمینه پیشرفت وی فراهم شود.

 

وی به مسائل اقتصادی اشاره کرد و گفت: اگر فقر در جامعه‌ای به وجود بیاید امر به معروف و نهی از منکر رخت برمی بندد و جامعه چاپلوس می‌شود و مقابل قدرت و ثروت سر تعظیم فرود می‌آورد و این با اساس اسلام مغایرت دارد.

 

وی ادامه داد: مشکلات ما اقتصادی است و ما باید دیپلماسی اقتصادی را مبنای کار خود قرار دهیم. کشور ما امروزه 70 درصد نفت و گاز در شمال و جنوب دارد و در این راستا ما باید امنیت ملی را تضمین کنیم.

 

قالیباف در پایان اظهار داشت: آمدم پیمان بزرگی را با مردم و امامم و رهبر عزیزم و با دوستان شهیدم ببندم و عهد ببندم به ایرانم که کودکی گرسنه سر بر بالین نگذارد و جوانان آن سرگردان شغل با عزت نباشند و هیچ پدری خجالت زده خانواده‌اش نباشد. این ایران نه ایران چپ است نه راست، نه ترک، نه فارس، نه لر و نه کرد. ایران اسلامی فقط یک ایران است، ایران قرآن، ایران آزاد، ایرانِ ایران.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 228
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران