پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 586029 تاریخ : 1400/05/18-10:06:42
,17,
وبینار بررسی نحوه برخورد با قاچاق تجهیزات و ملزومات پزشکی

وبینار بررسی نحوه برخورد با قاچاق تجهیزات و ملزومات پزشکی

وبینار بررسی نحوه رسیدگی و برخورد با قاچاق تجهیزات و ملزومات پزشکی توسط اداره کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی با همکاری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی، این وبینار با هدف آموزش و بررسی نحوه رسیدگی و برخورد با قاچاق تجهیزات و ملزومات پزشکی، رفع ابهامات و مشکلات دانشگاه های علوم پزشکی، ایجاد وحدت رویه در کشور و اجرای مصوبات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور 200 نفر از نمایندگان ستاد مرکزی مبارزه باقاچاق کالا و ارز، سازمان تعزیرات حکومتی معاونین درمان، غذا و دارو، مدیران تجهیزات پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور، کمیسیون های استانی مبارزه با قاچاق کالا وارز، نیروی انتظامی و سایر نهادهای ذی ربط تشکیل شد.

سامانه رهگیری، ردیابی و کنترل اصالت دارو (TTAC)، شیوه نامه و دستورالعمل های مبارزه با قاچاق تجهیزات و ملزومات پزشکی مهم ترین محورهای آموزش توسط اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این نشست بود.

در ابتدای این نشست سعیدرضا شاه مرادی، مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی با تاکید بر لزوم شناسه گذاری و الصاق برچسب اصالت تجهیزات و ملزومات پزشکیِ تولید داخلِ برونسپاری شده به دانشگاه ها، نظارت بیش از پیش دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی و دستگاه های استانی برای جلوگیری از رخداد پدیده قاچاق در حوزه کالاهای سلامت محور خصوصا تجهیزات و ملزومات پزشکی را خواستار شد.

شاه مرادی موضوع الزام پرداخت هزینه های بیمه ای تجهیزات در بخش بستری توسط سازمان های بیمه گر بر اساس تأیید استعلام اصالت کالا را نیز مورد اشاره قرار داد و توجه دانشگاه ها را به این موضوع متذکر شد.

در ادامه پرهام فر، مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مرکزی مبازره با قاچاق کالا و ارز ضمن تشریح ضوابط اختصاصی اقلام دارویی و تجهیزات و ملزومات پزشکی موضوع ماده 2 دستورالعمل تبصره 4 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق و ارز و شیوه نامه اجرایی آن در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی به برخی ابهامات و سؤالات نمایندگان دانشگاه های علوم پزشکی پاسخ داد.

در این بخش اجتهادی، مدیرکل پیشگیری و نظارت بر قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی نیز در خصوص سوالات مطرح شده در حوزه قوانین مربوطه رفع ابهام کرد.

در بخش دیگر این وبینار مباحث مربوط به برچسب اصالت و آیین نامه تجهیزات پزشکی توسط کارشناسان ادارات فن آوری اطلاعات و نظارت و بازرسی اداره کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی تشریح و تبیین شد.

بخش پایانی این نشست به پاسخگویی به پرسش های نمایندگان دستگاه ها توسط مدیر کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی و سایر مسؤولین مرتبط اختصاص داشت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 276
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران