پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 447564 تاریخ : 1397/11/10-09:33:06
,11,22,
واگذاری 25 هکتار اراضی بندرامیرآباد برای گردشگری

مدیر بنادر و دریانوردی امیرآباد مطرح کرد:

واگذاری 25 هکتار اراضی بندرامیرآباد برای گردشگری

مدیر بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: 25 هکتار از اراضی شرقی بندر امیرآّباد جهت سرمایه گذاری در بخش گردشگری به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، سیاوش رضوانی درباره عملکرد بندر امیرآباد، افزود: ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر در سال 96 با افتتاح 6 پست اسکله جدید  به  7,5 میلیون تن رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: احداث صنایع تبدیلی مرتبط با چوب و کاغذ، صنایع تبدیلی روغن خوراکی، مخازن جهت ترانزیت فرآورده های روغن خوراکی و سایر صنایع و خدمات مولد ارزش افزوده مرتبط با حمل و نقل دریایی از اولویت های سرمایه گذاری بندرامیرآباد است.
 
رضوانی با بیان اینکه قرارداد احداث بلندینگ مواد نفتی ومخازن روغن خوراکی با ظرفیت های اسمی به ترتیب 450هزار تن و 10 هزار تن در روزهای گذشته به امضاء رسید گفت: عملکرد بندرامیرآباد در سال های اخیر در بخش  سرمایه گذاری بیش از 13 هزار میلیارد ریال بوده که از این میزان سرمایه گذاری مبلغ 7 هزارو175 میلیارد ریال سرمایه گذاری در حال ساخت و بالغ بر 6 هزار و 670 میلیارد ریال سرمایه گذاری های به بهره برداری رسیده است.
 
وی یکی دیگر از برنامه های بندرامیرآباد را استفاده بهینه از ظرفیت های گردشگری استان مازندران بیان کرد و گفت: در این راستا 25 هکتار از اراضی شرقی بندر جهت سرمایه گذاری در بخش گردشگری به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار می شود.
 
مدیر بندرامیرآباد، مجاورت بندرامیرآباد با فرودگاه، دارابودن حمل و نقل و شبکه داخلی ریلی و اتصال آن به شبکه سراسری راه آهن ، قرار گیری در مسیر کریدور بین المللی شمال – جنوب، همجواری با پایانه نفتی شمال، نیروگاه 2120 مگا واتی شهید سلیمی و کشتی سازی صدرا را از دیگر مزیت های این بندر برشمرد.
 
رضوانی با بیان اینکه اراضی این بندر با اجاره بلند مدت و به صورت B.O.T جهت سرمایه گذاری در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد، گفت:  معافیت مالیات بر ارزش افزوده، 7 سال معافیت بر درآمد برای شرکت های مستقر در این منطقه ، آزادی مشارکت و سرمایه گذاری برای اتباع داخلی و خارجی و تضمین سرمایه های خارجی بخشی از مزایای منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد است.
 
مدیر بندرامیرآباد یکی دیگر از مزیت های ویژه بندرامیرآباد را اسکله رو رو ریلی عنوان و خاطرنشان کرد: تنها اسکله رو رو ریلی کشور ظرفیت حمل و نقل ریلی در این بندر را تا 40 درصد افزایش می دهد  که این امر می تواند نقش موثری را برای رسیدن به اهداف بندرامیرآباد در افزایش صادرات و ترانزیت کالابه کشورهای منطقه و حاشیه دریای خزر ایفا کند.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 404
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران