پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 637128 تاریخ : 1402/04/01-00:43:22
,3,
وام ها باید در مسیر شکوفایی اقتصادی به کار گرفته شوند

وام ها باید در مسیر شکوفایی اقتصادی به کار گرفته شوند

رئیس اداره کل حوزه مدیریت بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: بنا به ضرورت پرداخت وام در کمترین زمان ممکن، در حال حاضر دست اندرکاران این حوزه سعی بر سرعت بخشیدن به این روند و هموارسازی مسیر پرداخت وام در راستای رونق تولید دارند.

به گزارش بانک و صنعت به نقل ازروابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران، «حمیدرضا محبعلی» مشاور مدیرعامل و رئیس اداره کل حوزه مدیریت بانک در برنامه «گفت گوی ویژه» رادیو گفت وگو در خصوص تاریخچه وام های قرض الحسنه اظهار داشت: خواستگاه و جایگاه وام های قرض الحسنه در کشور ما 2 نقطه عطف دارد که یکی در دهه 1340 با تأسیس صندوق قرض الحسنه و دیگری در دهه 1380 با تأسیس نخستین بانک تخصصی قرض الحسنه اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: متأسفانه تا به امروز در جامعه ما نگاه به وام های قرض الحسنه به صورت سنتی، صندوق محور و خانواده محور بود. در واقع این امر برای تسهیل پرداخت وام به جوانان و صورت گرفتن موضوع ازدواج رواج داشت، اما در سال های اخیر به ویژه با روی کار آمدن دولت کنونی، تغییری اساسی در رویکرد اعطای وام های قرض الحسنه با هدف رفع نیازهای کسب وکار و تأمین سرمایه برای حمایت از تولید داخلی و رونق روزافزون و همه جانبه اقتصاد ایجاد شده است. این کار باید سال ها پیش انجام می شد تا شرایط اقتصاد کشور به وضع کنونی دچار نمی شد.
این کارشناس حوزه پولی و بانکی تأکید کرد: در دولت کنونی، روند تخصیص وام های قرض الحسنه به فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان داخلی، سرعتی مضاعف به خود گرفته است و از نگاه سنتی دولت های پیشین به این مهم، فاصله گرفته شده تا قدمی مؤثر در مسیر رونق تولید و اشتغال زایی برداشته شود.
محبعلی با اشاره به موانع دریافت وام های قرض الحسنه در کشور گفت: بنا به ضرورت اعطای وام در کمترین زمان ممکن، در حال حاضر دست اندرکاران این حوزه سعی بر سرعت بخشیدن به این روند و هموارسازی مسیر اعطای وام در راستای رونق تولید دارند و برای بهبود این روند، کارت های اعتباری قرض الحسنه ای را در نظر گرفته اند که در کاهش هزینه ها برای تأمین سرمایه بنگاه ها بسیار کاربردی و مطلوب است.
به تعبیر محبعلی با رویه ای که دولت کنونی طی 2 سال اخیر برای تسهیل پرداخت وام های قرض الحسنه در نظر گرفته، می توان انتظار کاهش هزینه های خانوار و کاهش مشکلات تأمین سرمایه های مالی برای بنگاه های تولیدی و خدماتی را داشت.
وی همچنین تأکید کرد: اینکه روند وام های قرض الحسنه در کشور سرعت گرفته و مسیر آن با همواری نسبی مواجه شده، مبنایی برای ایجاد این انتظار در جامعه نیست که الزاماً نتایج آن در کوتاه مدت مشهود باشد؛ بلکه این روند مستلزم زمان است و بی شک در بلندمدت نتایج قطعی آن برای عموم مردم ملموس خواهد شد و به طور کلی تلاش ما برای اشتغال زایی و رونق تولید است تا تدریجاً شکوفایی اقتصادی حاصل شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 207
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران