پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 584939 تاریخ : 1400/04/26-11:01:48
,15,4,
هیوندای سرویس «روبوشاتل» خودران را راه اندازی می کند

هیوندای سرویس «روبوشاتل» خودران را راه اندازی می کند

شرکت هیوندای از چند هفته دیگر سرویس «روبوشاتل» خودران و مجهز به هوش مصنوعی را به صورت آزمایشی در کره جنوبی راه اندازی خواهد کرد.

به گزارش بانک و صنعت، شرکت هیوندای موتور از تاریخ نهم آگوست سرویس «روبوشاتل» را به صورت آزمایشی در «شهر هوشمند سجونگ» واقع در کره جنوبی اجرا خواهد کرد.

روبوشاتل ترکیبی از کلمات «ربات» (Robot) و «شاتل» (Shuttle) و یک خدمت نوظهور برای حمل و نقل عمومی است که خودروی مورد استفاده در آن به فناوری های خودران و هوش مصنوعی مجهز شده است.

در این سرویس شاتل که از نوع پاسخگو به تقاضاست (demand-responsive) هیوندای از یک وَن چهار درب تجاری سبک مدل H350 استفاده خواهد کرد.

این ون شاتل در یک مسیر 6.1 کیلومتری با 20 ایستگاه جهت سوار کردن مسافران در طول مسیر خدمت رسانی خواهد کرد. فناوری خودران این اتومبیل سازگار با سطح 4 و تولید بومی هیوندای است که مجوز عملیات موقت «سطح 3 خودران» را از دولت کره جنوبی دریافت کرده است. این شاتل می تواند ضمن درک محیط پیرامونی خود تصمیماتی گرفته و به علاوه حین حرکت خود را کنترل کند که بنابراین به کمترین مداخله از سوی یک راننده ایمنی نیاز دارد.

مسافران جهت استفاده از سرویس شاتل هیوندای می توانند تقاضای خود را با اپلیکیشن «Schucle» بر روی گوشی همراه خود ارائه دهند. به محض تقاضای مسافر، شاتل خودران با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی بهترین مسیر جهت سوار کردن مسافر را پیدا می کند.

اپلیکیشن «Schucle» و روبوشاتل هیوندای نخستین سرویس اشتراک سواری مبتنی بر تقاضا در کره جنوبی خواهند بود که انتظار می رود باعث کارآمدی بیشتری حمل و نقل عمومی در این منطقه شوند چرا که خودروی ون تنها در ایستگاه هایی برای پیاده و سوار کردن مسافر توقف خواهد کرد که از قبل توسط مسافران بر روی اپلیکیشن انتخاب شده است.

گفتنی است پس از طی مرحله آزمایشی سرویس روبوشاتل و براساس تجربیات ناشی از آن، هیوندای این سرویس را به سایر نقاط کشور گسترش خواهد داد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 214
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران