پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 587556 تاریخ : 1400/06/10-11:43:24
,15,4,
هوش مصنوعی خواص ضد پیری ترکیبات را محاسبه می کند

هوش مصنوعی خواص ضد پیری ترکیبات را محاسبه می کند

به گفته Brendan Howlin هوش مصنوعی با یکی از ساده ترین موجودات نماتدCaenorhabditis elegans-جفت شده است تا جامعه علمی را در مورد خواص فیزیکی و شیمیایی ترکیبات دارویی با اثرات ضد پیری آگاه کند.

به گزارش بانک و صنعت، برخلاف تلاشهای قبلی با استفاده از هوش مصنوعی برای شناسایی ترکیباتی که روند پیری را کند می کنند ، هاولین از یادگیری ماشینی برای محاسبه رابطه ساختار و فعالیت کمی (QSAR) مولکولها استفاده کرد. این مدل از 20? ترکیبات DrugAge برای مجموعه آزمایش استفاده کرده است تا بداند کدام خواص شیمیایی مهم است.

سپس توضیح می دهد که 80 درصد باقیمانده برای آموزش مدل برای شناسایی ترکیبات با این ویژگی ها مورد استفاده قرار می گیرد.

هاولین می گوید ، هوش مصنوعی اکنون بطور معمول توسط شرکت های داروسازی بکار گرفته می شود تا صدها شیمیدان ارگانیک "هر گونه تغییر ممکن از هر ترکیب ممکن" را آزمایش کنند تا ببینند چه کار می کند. در حقیقت ، هوش مصنوعی با کاهش کارهای تکراری و زمان بر ، تقریباً به هر مرحله از فرآیند کشف دارو سرعت می افزاید. هاولین سالهاست که به طور فعال در طراحی داروهای ضد پیری مشارکت دارد.

او یکی از مخترعان ترکیبات دو و سه معطری به عنوان مهار کننده های NADPH اکسیداز 2 (Nox2) است ، که تصور می شود در درمان طیف وسیعی از بیماری های شایع ، اغلب وابسته به سن و همچنین پیری پتانسیل دارد.

هاولین می گوید NADPH اکسیداز آنزیمی است که بدن برای دفاع در برابر عفونت های باکتریایی ساخته است. اما اگر آنطور که باید خاموش نشود ، استرس اکسیداتیو ایجاد می کند که می تواند به عروق خونی آسیب برساند و باعث بیماری های پیری شود.

به گفته هاولین ، مدل یادگیری ماشین می تواند در هر پایگاه داده برای محاسبه خواص ترکیبات مختلف استفاده شود. بسیاری از این پایگاه های اطلاعاتی متعلق به شرکت های دارویی است و می تواند به عنوان اولین گام برای بهبود سلامت انسان با کمک به سن بهتر افراد مورد استفاده قرار گیرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 209
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران