پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 647418 تاریخ : 1402/04/14-23:21:01
,10027,
هفتمین شماره فصلنامه الکترونیکی تازه های بیمه ایران و جهان ویژه بهار 1402 منتشر شد

هفتمین شماره فصلنامه الکترونیکی تازه های بیمه ایران و جهان ویژه بهار 1402 منتشر شد

در هفتمین شماره فصلنامه الکترونیکی تازه های بیمه ایران و جهان، به «تحول در شمول مالی از طریق بیمه و تکافل دیجیتال: وسعه بیمه همگانی در مالزی»، «روندهای برتر بیمه عمر در سال 2023»، «چگونه بیمه گران خودرو می توانند رشد کنند»، «ابر، کلید تحول دیجیتال در صنعت بیمه» پرداخته شده است.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل پژوهشکده بیمه، هفتمین شماره فصلنامه الکترونیکی تازه های بیمه ایران و جهان ویژه بهار 1402، جهت بهره مندی علاقه مندان بر روی پایگاه خبری تازه های بیمه ایران و جهان وب سایت پژوهشکده بیمه منتشر شد.

در گذشته نوآوری و اندیشه درباره تحول آفرینی، اولویتی در صنعت بیمه نداشت. بیمه گران عموماً با ویژگی های ذاتی و عمومی بیمه احساس امنیت خاطر داشتند. در این میان، تنظیم مقررات صنعت نیز در حاشیه امنی نسبت به تحولات قرار داشت. اما هم اکنون با ظهور عوامل مختلفی همچون خروج نیروی کار و ورود استعدادهای جدید، فناوری های نوین، نیاز کسب و کارها برای توسعه و رشد، تلاش دولت ها برای پیشرفت همگانی، شرایط جدید پیش بینی نشده ای همچون همه گیری ها و حوادث فاجعه بار طبیعی، سبب شده است تا نیاز به تحول و نوآوری، نه به عنوان یک روند جذاب و جنبی، بلکه به عنوان یک نیاز و جریان حیاتی و اصلی در صنعت بیمه تبدیل و نگریسته شود. بر اساس نظر سنجی مؤسسه IBM در میان مدیران ارشد بنگاه های بیمه، 81 درصد از مدیران اجرائی بیمه، همچنان تنظیم و مقررات را مهمترین عامل اثرگذار در نوآوری و تحول می دانند و در رده بعدی بازار و فناوری را نیز بسیار اثربخش می خوانند. در راستای بهره برداری از دانش های جدید به عنوان مثال، علم بیم سنجی و قانون اعداد بزرگ محدوده پایین تری برای حجم تجمیع ریسک برای یک پرتفوی واحد بیمه تعیین می کنند. در همین حال همگام با پیشرفت های اخیر در تجزیه و تحلیل پیشرفته و سامانه های شناختی، امکان رویکردی بسیار دقیق تر و هدفمندتر برای قیمت گذاری هر واحد ریسک وجود دارد. با این کار انتخاب دقیق ریسک و قیمت گذاری آن و در پی آن کاهش حاشیه سود بسیار آسان تر از قبل خواهد بود.
بیمه پارامتریک و بیمه خرد، از این کاربریِ علم بیم سنجی و فنِ تعیین دقیق ریسک، بهره فراوانی می برند. همچنین برای این که مزایای نوآوری بهینه تر شود، بیمه گران باید آن را به صورت کامل و نظام مندی بپذیرند و به کار بندند. به این منظور و براساس پژوهش فوق الذکر، سه راهبرد برای بهبود نوآوری در سازمان های بیمه پیشنهاد می شود؛ الف: ایجاد سازمانی که نوآوری را تشویق می کند ب: خلق فرهنگی که نوآوری را تقویت کرده، اجر می نهد و ج: طراحی رویه هایی که نوآوری را امکان پذیر می سازد.
با توجه به اهمیت این موضوع، هفتمین شماره فصلنامه الکترونیکی تازه های بیمه ایران و جهان، به «کاربرد نوآوری در حوزه های مختلف بیمه و تکافل» اختصاص یافته است.
در بخش مطالب اصلی این شماره، به موضوعاتی همچون «تحول در شمول مالی از طریق بیمه و تکافل دیجیتال: توسعه بیمه همگانی در مالزی»، «روندهای برتر بیمه عمر در سال 2023»، «چگونه بیمه گران خودرو می توانند رشد کنند»، «ابر، کلید تحول دیجیتال در صنعت بیمه» پرداخته شده است.
بخش بینش های تازه به «بازخوانی کارکردهای هوش مصنوعی برای صنعت بیمه و بخش اتکانی» و «بیمه همگانی، فرصتی عظیم برای کسب و کار بیمه»، «اینترنت اشیا صنعتی در خدمت صنعت بیمه و خدمات مالی بهبود ارزیابی و کاهش ریسک»، «چگونه فهم سو گیرانه نسبت به ریسک را می توان سنجید؟»، «پیشروی با احتیاط: دارایی های دیجیتال، ریسک های جدید و معینی را در پی دارند» ، «راهنمای کامل چهار پوشش بیمه عمر مرتبط با وام مسکن» می پردازد و در بخش اخبار تازه به «عرضه ابزار گزارشگری مالی توسط شرکت خدمات بیمه و ریسک»، «ارمغان فناور بیمه برای کشاورزان ویتنامی: بیمه شاخص آب و هوا» و «پیشنهاد دستورالعمل جدید برای ارزیابی ریسک در پی افزایش حوادث فاجعه بار» اشاره شده است.
در بخش شخصیت برجسته علمی نیز، اندیشمند برجسته و رئیس دانشگاه اینسیف، پرفسور عزمی عمر معرفی شده است.
در بخش یک معرفی تازه «مولدهای سناریوهای اقتصادی»، در بخش یک مفهوم تازه «تکافل متصل به سرمایه گذاری»، و در بخش تازه های نشر نیز دو کتاب با عناوین «استانداردهای حسابداری و حسابرسی برای مؤسسات مالی اسلامی» و «کسب و کار پرخطر را بیم سنجی برای عددی سازی و مدیریت ریسک در جامعه» معرفی گردیده است.
علاقه مندان برای مشاهده و دریافت هفتمین شماره فصلنامه الکترونیکی تازه های می توانند به پایگاه خبری تازه های بیمه ایران و جهان وب سایت پژوهشکده بیمه و یا به نشانی https://tazeha.irc.ac.ir/fa-IR/tazeha.irc.ac/5491/Articles/view/17745/1622/ مراجعه نمایند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 226
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران