پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 467695 تاریخ : 1398/04/17-13:31:18
,17,
نظام کنترل های داخلی به شرط کارآمدی، کم هزینه، موثر و مفید تر هستند

عبداللهی در جلسه هماهنگی بازرسان قانون مدیریت خدمات کشوری:

نظام کنترل های داخلی به شرط کارآمدی، کم هزینه، موثر و مفید تر هستند

مدیر کل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت اقتصاد تاکید کرد: بازرسی های درون سازمانی به عنوان نظام کنترل های داخلی به شرط کارآمدی؛ کم هزینه، موثر و مفید تر هستند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت اقتصاد، عبدالهی در جلسه ادای سوگندنامه و‌ هماهنگی بازرسان ماده 91 و 92 قانون مدیریت خدمات کشوری، تصریح کرد: بازرس های ماده 91  قانون مدیریت خدمات کشوری باید علاوه بر تعهد به نکات اخلاقی، نسبت به قوانین و مقررات نیز اشراف کامل داشته باشند.

عبدالهی با اشاره به وظایف دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات، از بازرسان موضوع ماده 91 به عنوان بخشی از فرآیند کنترل داخلی یاد کرد و گفت: تعدادی از همکاران به عنوان بازرس معرفی و پس از بررسی، امتیازدهی و تایید صلاحیت، لیست نهایی آنها برای صدور احکام به معاونت توسعه مدیریت و منابع ارسال شد.

وی با تاکید بر کارایی و اثر بخشی بالاتر پروتکل های نظارتی داخلی نسبت به دستگاه های نظارتی برون سازمانی، گفت: کنترل های داخلی، مهمترین بخش در همه نظام های نظارتی هستند که می توانند به شرط کارآمدی؛ کم هزینه، موثر و مفید باشند و این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

مدیر کل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت اقتصاد ادامه داد: مشکل دیگر، عدم هماهنگی بین بازرس ها و مدیران ذیربط در دستورالعمل ماده 91 و 92 قانون مدیریت و روابط بین بازرسی و مدیران استانی، نحوه فعالیت و ارائه گزارش آنها است در حالی که  تمامی رویه ها و نحوه فعالیت آنها در دستورالعمل مربوطه پیش‌بینی شده است.

عبدالهی اظهار داشت: مطابق ماده 91 و 92، از بازرس ها گزارش ماهانه خواهیم گرفت و هر شش ماه بر عملکرد آنها نظارت می کنیم و در صورتی که ضعف عملکرد وجود داشته باشد با همکاری و هماهنگی مدیران، از ادامه فعالیت بازرس ها تجدیدنظر می شود.

این گزارش حاکی است، در ادامه جلسه، متن سوگند نامه بازرسان ماده 91 و 92 قانون مدیریت خدمات کشوری قرائت و جلسه با پرسش و پاسخ اعضا به پایان رسید. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 242
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران