پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 616592 تاریخ : 1401/03/10-16:16:32
,15,
نظارت بر استارتاپ های حمل و نقلی به وزارت راه داده شد

معاون وزیر راه:

نظارت بر استارتاپ های حمل و نقلی به وزارت راه داده شد

معاون حمل ونقل وزارت راه وشهرسازی از راه اندازی سامانه نوآفرین به منظور شناسایی و رفع چالش ها و دغدغه های نوآفرینان و صاحبان ایده های استارتاپی در حوزه حمل ونقل خبر داد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل ازوزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی زاده با اشاره به شناسایی بیش از 200 استارت آپ فعال در عرصه حمل ونقل کشور گفت: با توجه به نام گذاری سال جدید (1401) تحت عنوان «تولید؛ دانش بنیان – اشتغال آفرین» و نظر به اراده دولت مردمی در جهت توسعه ظرفیت اشتغال زایی و همچنین برنامه های وزارت راه و شهرسازی در استفاده از ظرفیت کارآفرینی و نخبگی در حوزه حمل ونقل، سامانه نوآفرین (استارت آپ) حمل ونقل کشور راه اندازی شد.

معاون حمل ونقل وزارت راه وشهرسازی با اشاره به اینکه هدف مطلوب، پیاده سازی زیست بوم نوآفرینی حمل ونقل کشور است، گفت: پیرو برگزاری جلسات ویژه کارگروه توسعه زیرساخت وزارت کشور، یکی از موضوعات مطرح شده توسط وزارت راه و شهرسازی، چالش های موجود در زمینه فعالیت صاحبان ایده و نوآفرینان در حوزه حمل ونقل است که مقرر شد با رعایت ملاحظات زمانی، نسبت به شناسایی و رفع موانع اقدام عاجل انجام گیرد.

افندی زاده افزود: بر این باور هستیم که بسترسازی جهت بهره مندی حداکثری از ظرفیت کارآفرینی و نخبگی در حوزه حمل ونقل که در نهایت منجر به افزایش بهره وری، کاهش هزینه ها، ارائه خدمات مطلوب، افزایش شفافیت و دیگر منافع می شود، از مهمترین اولویت ها و ضرورت های حال حاضر است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به ابلاغ سیاست رویش و تاکید بر ضرورت و اهمیت توجه به توسعه کسب وکارهای نوپا در حوزه مأموریتی وزارت راه و شهرسازی و در راستای پیاده سازی زیست بوم فناورانه این حوزه، سامانه نوآفرین (استارت آپ) حمل ونقل کشور راه اندازی شد.

معاون حمل ونقل وزارت راه وشهرسازی با اعلام 3 هدف مشخص برای این سامانه گفت: هدف اول شناسایی کلی صاحبان ایده (فرد، تیم و یا شرکت نوآفرین)، شتاب دهنده ها و سرمایه گذاران حوزه حمل ونقل به منظور برقراری تعاملات، ارتباطات و انجام اقدامات بعدی است. هدف دوم ثبت ایده های حوزه حمل ونقل به منظور تدارک حمایت های اثربخش است و هدف سوم که در حال حاضر از سوی سایر دستگاه های دیگر نیز مورد پیگیری است و از اهمیت بالایی برخوردار است، اعلام چالش ها و موانع پیش رو در راه اندازی و فعالیت استارت آپ های حوزه حمل ونقل به منظور شناسایی و رفع آن هاست.

افندی زاده تاکید کرد: ذینفعان زنجیره نوآفرینی حمل ونقل می توانند با مراجعه به این سامانه به نشانی https://mrud.ir/startup/registration چالش ها و موانع فعالیت خود را اعلام کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 291
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران