پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 508617 تاریخ : 1398/12/10-10:23:30
,23,17,
نحوه ثبت مشخصات صندوق فروش و حافظه مالیاتی

نحوه ثبت مشخصات صندوق فروش و حافظه مالیاتی

یکی از ابزارهای کارآمد مورد استفاده در بسیاری از کشورها برای ثبت مبادلات اقتصادی و مدیریت ارتباط با مشتری، خصوصا در سطح خرده فروشی، سامانه فروشگاهی است.

بانک و صنعت، سامانه فروش یک نظام جامع جمع‌آوری و پردازش اطلاعات در سطح ملی می‌باشد، به نحوی‌که مهم‌ترین و اصلی‌ترین شالوده این نظام، داده‌ها و اطلاعات جمع‌آوری شده است که از مدیریت جریان اطلاعات مالیاتی و مودیان شروع شده و با مدیریت اطلاعات اقتصادی، تجاری و مالی مشمولین به تکامل می‌رسد.
این نظام شامل تجهیزات (اعم از نرم افزار یا سخت افزار یا میان افزارهای مربوطه و شبکه) با قابلیت لازم برای ثبت اطلاعات فروش کالا و خدمات واحد کسب‌و‌کار بوده و همزمان امکان اتصال به پایگاه اطلاعات مودیان در سازمان امور مالیاتی کشور را حسب مورد به صورت برخط یا غیر برخط دارد.
طبق «قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان» و براساس فراخوان های سازمان امور مالیاتی کشور، برخی مشاغل ملزم به نصب، راه اندازی و استفاده از سامانه صندوق فروش شده اند که شما می توانید برای اطلاع از مشمولان به لینک http://www.intamedia.ir/Pages/Action/ShowContent/120230 مراجعه کنید.
مشاغل مشمول نصب، راه اندازی و استفاده از سامانه صندوق فروش مکلفند با مراجعه به درگاه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی www.tax.gov.ir نسبت به ثبت سریال استاندارد پایانه/پایانه های پرداخت متصل به شبکه پرداخت بانکی خود (کارتخوان های بانکی) اقدام نمایند.
نحوه ثبت نام مشخصات صندوق فروش و حافظه مالیاتی در این سامانه به ترتیب زیر می باشد:
1- ورود به درگاه علمیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور
2- ورود به سامانه ثبت نام الکترونیک. ورود به این سامانه مستلزم ثبت نام و داشتن نام کاربری در سازمان امور مالیاتی کشور است.
3- انتخاب گزینه «ثبت مشخصات صندوق فروش و حافظه مالیاتی» از منوی «سایر خدمات».
4- ثبت شماره سریال دستگاه کارتخوان. این شماره 16 رقمی و ترکیبی از حرف و عدد است.
5- ثبت شماره سریال حافظه مالیاتی. این شماره توسط شرکت های تامین کننده دارای مجوز از سازمان امور مالیاتی برای هر حافظه به صورت منحصر به فرد تخصص داده می شود و در اختیار خریدار دستگاه قرار می‌گیرد.
6- تایید اطلاعات و اتمام مراحل ثبت مشخصات صندوق فروش و حافظه مالیاتی.
7- ارسال شناسه حافظه مالیاتی از سوی سازمان امور مالیاتی کشور به مودی از طریق پیامک. مودیان محترم پس از دریافت این شناسه قادر خواهند بود نسبت به صدور صورتحساب اقدام کنند.


سازمان امور مالیاتی



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 200
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران