پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 579075 تاریخ : 1400/02/07-12:25:35
,6,
میوه شراکت راهبردی هوندا با جنرال موتورز

میوه شراکت راهبردی هوندا با جنرال موتورز

یکی از این دو خودروی تمام برقی برای برند هوندا و دیگری برای برند لاکچری آن یعنی آکورا روی پلتفرم «معماری برقی» e:Architecture طراحی شده اند و در حقیقت میوه همکاری راهبردی هوندا با شرکت جنرال موتورز آمریکا است.

به گزارش بانک و صنعت، در این شراکت راهبردی، هوندا از باتری اولتیوم Ultium جنرال موتورز استفاده می کند. البته در این خبر صحبتی از قوای محرکه یا قطعات دیگر خودرو نشده است ولی به احتمال زیاد فقط به پک باتری بسنده نخواهد شد.

اوایل امسال [2021] شایع شده بود که جنرال موتورز در کارخانه های خود، محصولات هوندا و آکورا تولید خواهد کرد –به احتمال زیاد در کارخانه مکزیک جنرال موتورز که در شهر راموس آریزپه قرار دارد و فعلاً خودروهای شورولت بلیزر و ایکوئیناکس تولید می کند و دیگری هم برای کارخانه جنرال موتورز در ایالت تنسی در شهر اسپرینگ هیل است که در حال حاضر کادیلاک لیریک تولید می کند.

اخیراً هم در اخبار آمده بود که جنرال موتورز در تنسی کارخانه ی دوم خود را برای تولید باتری لیتیوم آیون به نام آلتیوم را راه اندازی کرده که هم محصولات جنرال موتورز را پشتیبانی می کند و هم برنامه های هوندا را. در آن صورت هوندا برخلاف سایر خودروسازان ژاپنی، با کمترین هزینه و تلاش ممکن، اهداف برقی شدن محصولاتش را پی خواهد گرفت.

البته این واقعیت را نمی توان انکار کرد که در بلندمدت این راهبرد به نفع هوندا نیست و نباید از سایر خودروسازان در این زمینه عقب بماند و با تکیه به خودروسازان دیگر دوران دگردیسی از بنزینی به برقی را پشت سر بگذارد. برای همین است که گام دوم هوندا در نیمه دوم دهه 2020، یعنی از سال 2025 به بعد، معماری برقی یا e:Architecture معرفی خواهد شد که پلفترمی کاملاً جدید مخصوص خودروهای برقی است و هوندا آن را راهبری خواهد کرد. این پلتفرم به هوندا امکان می دهد که یک سری محصولات جدید را طراحی و عرضه کند. البته این محصولات ابتدا در بازار آمریکای شمالی معرفی می شوند و بعد در بازارهای دیگر گسترش می یابند.

فعلاً در این لحظه، اطلاعات و جزئیات زیادی در باره معماری برقی هوندا منتشر نشده است اما اگر قرار باشد 40 درصد از سهم محصولات و حجم فروش هوندا را تشکیل بدهد، به زودی اطلاعات بیشتری از آن نشر می یابد.

منبع: insideevs.com



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 224
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران