پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 586430 تاریخ : 1400/05/25-11:44:28
,15,4,
مهندسان هو آ وی از یک دوچرخه خودران و هوشمند رونمایی کردند شما اینجا هستید

مهندسان هو آ وی از یک دوچرخه خودران و هوشمند رونمایی کردند شما اینجا هستید

گروهی از مهندسان در هواوی به تازگی دوچرخه ای کاملاً مستقل ساخته اند که از فناوری هوش مصنوعی ، سنسورهای با دقت بالا و تعدادی دوربین برای سوار شدن خود استفاده می کند.

به گزارش بانک و صنعت، تیم طراحی برای کنترل مسیر حرکت دوچرخه از دو موتور بدون جاروبک و یک چرخ دنده فرمان استفاده کردند. آن ها همچنین یک سنسور تشخیص عمق RGBD، یک شتاب سنج، یک ژیروسکوپ و یک سنسور LiDAR نیز بر روی این وسیله خودران نصب کردند. یک باتری هواپیمایی مدل 6S نیز تعبیه شده که می تواند انرژی مورد نیاز دوچرخه را برای 2 تا 3 ساعت تأمین کند. ماژول محاسبات اصلی هم که به نوعی “مغز” دوچرخه است، در زیر صندلی و درست بالای چرخ عقب قرار دارد.

صحبت از ماژول محاسباتی شد و باید اشاره کنیم که این قطعه به طور کامل توسط جان طراحی شده است. او از پردازنده هوش مصنوعی Ascend 310 هواوی به همراه سرویس خودکارسازی این شرکت برای توسعه ماژول محساباتی استفاده کرده است. بنابراین، به لطف کاری که جان انجام داده، دوچرخه هوشمند اکنون قادر به تفکر ادراکی و تصمیم گیری است.

علاوه بر همه این ها، مهندسان یک ماژول کنترل ویژه ساختند تا اطمینان حاصل کنند که دوچرخه می تواند به تنهایی تعادل خود را حفظ کند و به زمین نیفتد. این ماژول از گشتاور چرخشی دیسک استفاده می کند و همان سیستمی است که در ماهواره های مصنوعی نیز از آن استفاده می شود. یک سنسور کوچک و با دقت بالا، کج شدن دوچرخه را تشخیص داده و داده های مربوطه را به ماژول کنترل می فرستد تا اقدامات لازم برای حفظ تعادل آن انجام شود. به علاوه، یک موتور هم به چرخ های عقب متصل شده تا دوچرخه بدون نیاز به پدال زدن قادر به حرکت باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 237
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران