پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 247255 تاریخ : 1395/08/02-11:58:55
,5,
مناسبات بین المللی صنعت نفت ایران افزایش می یابد

با اجرای قراردادهای جدید نفتی:

مناسبات بین المللی صنعت نفت ایران افزایش می یابد

قراردادهای جدید افزون بر جذب سرمایه و فناوری‌های روزآمد می‌تواند عامل توسعه مناسبات صنعت نفت ایران در سطح بین المللی باشد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، نصراله ابراهیمی، دبیر علمی «همایش بررسی الزام‎ها و چالش‌های قراردادهای مشارکت و ابزارهای مالی سرمایه‌گذاری در صنعت نفت» صبح امروز (یکشنبه، دوم آبان‌ماه) در این همایش عنوان کرد: اقتصاد ایران در یکی از مهمترین و حساس‌ترین دوره‌های تاریخی خود به سر می‌برد و اگرچه در سایه توافق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از دایره محدودیت‌ها و تحریم‌ها تا حدودی رهایی یافته است، اما لغو کامل تحریم‌‎ها هنوز نتوانسته است آثار خود را در ابعاد مختلف اقتصادی کشور نشان دهد.

وی افزد: با توجه به منابع نفت و گاز فراوان به عنوان مزیت اصلی اقتصاد ایران، لازم است انگیزه‌های جذب سرمایه‌ در صنعت نفت کشور افزایش یابد.

ابراهیمی با بیان این‌که منابع نفت و گاز ایران جذابیت بالایی دارد، ادامه داد: جذب مشارکت شرکت‌های خارجی در کنار بهره‌مندی از توانمندی‌های داخلی می‌تواند به حداکثرسازی منافع ملی و تامین منابع مالی برای اجرای پروژه‌های بزرگ نفت و گاز کمک کند.

وی تصویب نهایی الگوی قراردادهای جدید نفتی را گام مهمی در مسیر تحقق اهداف اقتصادی کشور عنوان کرد و افزود: قراردادهای جدید افزون بر جذب سرمایه و فناوری‌های نوین می‌تواند عامل توسعه مناسبات ایران در سطح بین المللی باشد.

ابراهیمی تصریح کرد: حجم بزرگ پروژه‌های نفت و گاز و نیاز به سرمایه کلان ایجاب می‌کند شرکت‌های بزرگ بین المللی و موسسه‎های بانکی و بیمه‌ای خارجی با ایران همکاری کنند و از این طریق تعامل ایران در سطح بین المللی افزایش یابد. 

وی به مقدمات برگزاری «همایش بررسی الزام‎های و چالش‌های قراردادهای مشارکت و ابزارهای مالی سرمایه‌گذاری در صنعت نفت» اشاره کرد و گفت: برای تصمیم‌گیری درباره محورهای این همایش همه متخصصان برتر در حوزه قراردادهای مشارکت گرد هم آمدند تا زمینه را برای بررسی مبانی علمی و کاربردی این دست از قراردادها در این همایش آماده کنند. 

ابراهیمی از برگزاری جلسه‌های متعدد کمیته تخصصی همایش و جمع آوری حدود 50 مقاله علمی خبر داد و گفت: کتاب این همایش به 2 زبان فارسی و انگلیسی منتشر می‌شود و در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد. 

وی از حمایت‌های بیژن زنگنه، وزیر نفت، در برگزاری این همایش قدردانی کرد. 

 همایش «بررسی الزام‎ها و چالش‌های قراردادهای مشارکت و ابزارهای مالی سرمایه‎گذاری» با محورهایی از جمله بررسی چارچوب‎ها و ظرفیت‎های قراردادهای مشارکت در صنعت نفت، دیپلماسی انرژی، روش‎های استفاده، انتقال و توسعه فناوری در اجرای پروژه های صنعت، ویژگی‎های سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز در چارچوب اصول اقتصاد مقاومتی و مشارکت در کنسرسیوم‎ها و کمیته های مدیریت مشترک (JMC)، از صبح امروز یکشنبه (دوم آبان ماه) در سالن همایش‌های تخصصی شرکت ملی نفت ایران (کوشک) آغاز بکار کرد و عصر امروز پایان می یابد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 226
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران