پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 619080 تاریخ : 1401/06/05-12:41:17
,10027,
معرفی کتاب اجرای تکافل در هند: آتیه، چالش ها و راه کارها در پایگاه خبری تازه های بیمه ایران و جهان

معرفی کتاب اجرای تکافل در هند: آتیه، چالش ها و راه کارها در پایگاه خبری تازه های بیمه ایران و جهان

کتاب «اجرای تکافل در هند: آتیه، چالش ها و راه کارها» در بخش تازه های نشر پایگاه خبری تازه های بیمه ایران و جهان وب سایت پژوهشکده بیمه معرفی شد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل پژوهشکده بیمه، کتاب «اجرای تکافل در هند: آتیه، چالش ها و راه کارها» نوشته سیداحمد سلمان، به زبان انگلیسی و در 141 صفحه تالیف شده است. این اثر تلاش دارد تا شرکت ها و تنظیم کنندگان مالیات را تشویق کند تا عرضه بیمه اسلامی را برای توسعه صنعت بیمه در هند، بررسی کنند.

ویژگی های منحصربه فرد تکافل نیز از آن برای غیرمسلمانان، محصولی جذاب ساخته است و بر اساس گزارش جهانی تکافل سال 2012، هند، دارای توان بالقوه ای در توسعه تکافل بر اساس اندازه جمعیت مسلمان و رشد اقتصادی خود است. اما، جالب است که تکافل قرار است در هند عرضه شود، چرا که در بسیاری از کشورهایی که جمعیت مسلمانان در اقلیت هستند مانند سنگاپور، تایلند و سری لانکا ارائه شده است. هنگامی که مفهوم و عملیات تکافل را بررسی می کنیم، می بینیم که عاری از عناصر مهمی چون بهره، عدم اطمینان و قمار است که در اسلام منع شده اند. اما، شواهد حاکی از آن است که این عناصر در آموزه های دیگر ادیانی که شهروندان هندی به آن اعتقاد دارند نیز منع شده است. با توجه به این فضا، کتاب «اجرای تکافل در هند: آتیه، چالش ها و راه کارها» می کوشد تا کمبود پژوهشی در قابلیت اجرای تکافل در هند را جبران کند و بر جنبه های تجربی آن از طریق بررسی منظر عاملین بیمه هند نسبت به تکافل، تمرکز داشته باشد.

برای آشنایی بیشتر با این کتاب، به بخش تازه های نشر پایگاه خبری تازه های بیمه ایران و جهان در وب سایت پژوهشکده بیمه و یا به نشانی https://tazeha.irc.ac.ir/fa-IR/tazeha.irc.ac/5476/news/view/17703/5421/Staging/ مراجعه نمایید.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 260
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران