پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 590182 تاریخ : 1400/08/01-17:27:59
,10027,4,
مطالعه نظام  بیمه ای کشور ترکیه

از سری گزارشات مطالعه نظام های بیمه ای جهان

مطالعه نظام بیمه ای کشور ترکیه

صنعت بیمه ترکیه بسیار جوان و نفوذناپذیر است و هنوز در سطح توسعه یافتگی مطلوب و متناسب با جایگاه اقتصادی خود قرار نگرفته است. این شرایط زمینه ساز ایجاد فرصت های مناسبی در زمینه های تجاری، کانال های توزیع بیمه و انواع مشتریان متقاضی پوشش های بیمه ای خواهد شد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، بررسی و مطالعه بازار بیمه کشورهای دیگر ضمن فراهم آوردن امکان شناخت نقاط قوت و ضعف آن صنعت، امکان بهره مندی از فرصت های صنعت بیمه کشور مذکور در راستای ارتقاء و بهبود صنعت بیمه ایران را فراهم می آورد. در این راستا میز مطالعه نظام های بیمه ای پژوهشکده بیمه، تهیه مجموعه گزارشاتی را به منظور بررسی ساختار نظام های بیمه ای کشورهای منتخب در دستور کار خود قرار داده است.

اقتصاد ترکیه یکی از جذاب ترین مناطق در بازارهای نوظهور برای سرمایه گذاری در صنعت بیمه است. با توجه به ابعاد خاص این صنعت و سطح نسبتاً مطلوب ضریب نفوذ بیمه در این کشور، بیمه از پتانسیل رشد بالایی برخوردار است. لذا با توجه به قابلیت های مناسب صنعت بیمه در ترکیه به عنوان یک کشور در حال توسعه، دومین شماره از سری گزارشات مطالعه نظام های بیمه ای جهان به بررسی بازار بیمه ترکیه اختصاص یافته است.
در مطالعه حاضر که توسط شیما سخایی پژوهشگر پژوهشکده بیمه و با همکاری زهرا بردال راهبر میز مطالعات نظام های بیمه ای پژوهشکده بیمه تهیه شده، ضمن بررسی ساختار جغرافیایی، اجتماعی و اقتصادی ترکیه، وضعیت صنعت بیمه در جهان و بازار بیمه ترکیه مورد مطالعه قرار گرفته است.
بر اساس یافته های این مطالعه، در بازار بیمه ترکیه بیمه های اتومبیل به دلیل وجود بیمه های اجباری شخص ثالث و بدنه، با سهم 42.36درصد در جایگاه اول قرار دارد. شاخص های ضریب نفوذ و تراکم بیمه نیز به عنوان یکی از اصلی ترین شاخص های نشان دهنده سطح توسعه یافتگی، بیانگر مسیر رو به رشد این کشور در مقایسه با سایر کشورهای جهان است.
برای مشاهده و دریافت متن کامل این مطالعه به وب سایت پژوهشکده و یا به نشانی https://www.irc.ac.ir/fa-IR/Irc/4946/Articles/view/14643/1515/ مراجعه نمایید.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 214
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران