پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 8928 تاریخ : 1392/04/15-01:59:42
,16,17,
مشکل قیمت گذاری خورو نیست،

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

مشکل قیمت گذاری خورو نیست،

کاهش تولید مساله ساز است

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: انتظار ما از شورای رقابت ریشه کن کردن موضوع انحصاری است و باید بانک مرکزی با ارائه تسهیلات لازم زمینه را برای افزایش تولید خودرو فراهم کند.

مهدی غضنفری در مراسم اختتامیه سیزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان با اشاره به بحث قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت گفت: شورای رقابت کار سخت قیمت گذاری خودرو را قبول کرده وبا  فرمول تعیین قیمت خودرو سعی در کاهش قیمت خودرو داشت.

وی ادامه داد: فرمول تعیین شده توسط شورای رقابت بسیار نزدیک به فرمول سازمان حمایت از مصرف کنندگان بوده اما کاهش قیمت چندانی نداشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره با اینکه موضوع افزایش قیمت خودرو ناشی از انحصار خودروسازان است، گفت: در حال حاضر مشکل خودروسازان از موضوع تحریم ها و حمایت نکردن از انها ناشی می شود.

غضنفری در ادامه افزود:در حوزه تولید تجارت با انحصاراتی مواجه هستیم اما از شورای رقابت انتظار می رود که باید مصداق های انحصارها را مشخص و آنها را ریشه کن کند.

وی در ادامه اظهار داشت: شورای رقابت باید با موضوع انحصار خودرو ریشه ای برخورد کند و شرایطی فراهم کند که تولید کنندگان بیش از سهم تعیین شده کالایی وارد  نکنند .

*کاهش تولید خودرو ایران را به سمت کوپنی سوق میدهد
غضنفری در ادامه گفت: در صورت ریشه کن نکردن موضوع انحصار ها به سمت سیستم کوپنی حرکت می کنیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ,وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به این که موضع من یک موضع ثابت بوده است، گفت: باید بانک مرکزی در بخش ارز خودروسازان کمک کند و تسهیلات بانکی در اختیار آنها قرار دهد.

غضنفری در ادامه گفت: با در اختیار قرار دادن تسهیلات برای خودروسازان میزان تولید افزایش و در نتیجه اقتصاد کشور در بخش خودروسازی پیشرفت می کند.

وی با اشاره به ارز آوری گفت: در صورتی که تولید خودرو کاهش یابد به سمت سیستم کوپنی می رویم.

غضنفری با تشکر از تلاش های شورای رقابت گفت: باید از شورای پول و اعتبار هم در خصوص کمک به خودروسازان وارد این حوزه شود.

وی در ادامه افزود: شورای پول و اعتبار باید ظرفیت تسهیلات برای خودروسازان را دو تا سه برابر افزایش دهد.

 وزیر صنعت ، معدن و تجارت اظهار داشت: باید موضوع انحصار را شورای رقابت از طریق وضع قوانین  دنبال کند .

وی خاطرنشان کرد: شورای رقابت در بحث خودروسازی باید با موضع انحصار برخورد کند نه از طریق قیمت گذاری.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 258
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران