مهدی غضنفری در مراسم اختتامیه سیزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان با اشاره به بحث قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت گفت: شورای رقابت کار سخت قیمت گذاری خودرو را قبول کرده وبا فرمول تعیین قیمت خودرو سعی در کاهش قیمت خودرو داشت.
وی ادامه داد: فرمول تعیین شده توسط شورای رقابت بسیار نزدیک به فرمول سازمان حمایت از مصرف کنندگان بوده اما کاهش قیمت چندانی نداشت.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره با اینکه موضوع افزایش قیمت خودرو ناشی از انحصار خودروسازان است، گفت: در حال حاضر مشکل خودروسازان از موضوع تحریم ها و حمایت نکردن از انها ناشی می شود.
غضنفری در ادامه افزود:در حوزه تولید تجارت با انحصاراتی مواجه هستیم اما از شورای رقابت انتظار می رود که باید مصداق های انحصارها را مشخص و آنها را ریشه کن کند.
وی در ادامه اظهار داشت: شورای رقابت باید با موضوع انحصار خودرو ریشه ای برخورد کند و شرایطی فراهم کند که تولید کنندگان بیش از سهم تعیین شده کالایی وارد نکنند .
*کاهش تولید خودرو ایران را به سمت کوپنی سوق میدهد
غضنفری در ادامه گفت: در صورت ریشه کن نکردن موضوع انحصار ها به سمت سیستم کوپنی حرکت می کنیم.
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ,وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به این که موضع من یک موضع ثابت بوده است، گفت: باید بانک مرکزی در بخش ارز خودروسازان کمک کند و تسهیلات بانکی در اختیار آنها قرار دهد.
غضنفری در ادامه گفت: با در اختیار قرار دادن تسهیلات برای خودروسازان میزان تولید افزایش و در نتیجه اقتصاد کشور در بخش خودروسازی پیشرفت می کند.
وی با اشاره به ارز آوری گفت: در صورتی که تولید خودرو کاهش یابد به سمت سیستم کوپنی می رویم.
غضنفری با تشکر از تلاش های شورای رقابت گفت: باید از شورای پول و اعتبار هم در خصوص کمک به خودروسازان وارد این حوزه شود.
وی در ادامه افزود: شورای پول و اعتبار باید ظرفیت تسهیلات برای خودروسازان را دو تا سه برابر افزایش دهد.
وزیر صنعت ، معدن و تجارت اظهار داشت: باید موضوع انحصار را شورای رقابت از طریق وضع قوانین دنبال کند .
وی خاطرنشان کرد: شورای رقابت در بحث خودروسازی باید با موضع انحصار برخورد کند نه از طریق قیمت گذاری.