پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 587455 تاریخ : 1400/06/09-11:57:10
,17,
مرزها باید شکوفاترین محل برای تجارت و فعالیت اقتصادی باشد/کولبران را درگیر فعالیت های مفید اقتصادی می کنیم

وزیر کشور:

مرزها باید شکوفاترین محل برای تجارت و فعالیت اقتصادی باشد/کولبران را درگیر فعالیت های مفید اقتصادی می کنیم

وزیر کشور با تأکید بر اهمیت توجه به اقتصاد مرزها گفت: مرزها باید شکوفاترین محل برای تجارت و فعالیت اقتصادی باشد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از اقتصاد پنهان، احمد وحیدی، وزیر کشور شامگاه یک شنبه در برنامه تلویزیونی «نگاه یک» که به مناسبت گرامی داشت هفته دولت برگزار شد، اظهار داشت: امشب شب شهادت شهیدان رجایی و باهنر است، دو انسانی که در تاریخ ما اسطوره شدند و دو شخصیتی که توانستند الهام بخش باشند و در طول مدت نسبتا کوتاه خدمت شان آنچنان خالصانه خدمتگزار مردم بودند که همچنان مردم آن ها را الگوهای برتر در حوزه های دولت داری و دولتمداری می شناسند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه یکی از بارزترین مشکلات، بحث قاچاق کالا و ارز است، برای اینکه مبارزه با قاچاق به صورت جدی دنبال شود و اثرگذاری آن به صورت ملی دیده شود شما در مجموعه وزارت کشور چه برنامه مشخصی دارید، افزود: برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز یک ستادی وجود دارد که ریاست آن با ریاست جمهوری است که البته ما هم این کار را دنبال می کنیم.

وی گفت: برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید نگاه از مبدا تا مصرف را به شکل سیستماتیک تجزیه و تحلیل کنیم، همچنین با طراحی سامانه ها و اتصال آن ها به هم گام های مؤثری در این راستا برداریم.

وزیر کشور گفت: قاچاق پدیده ای است که می توان بر آن فائق شد و باید عالمانه و دقیق و با هوشمندی با آن برخورد کرد. قاچاق، تولید داخلی و اقتصاد را مورد هجوم قرار می دهد. باید کولبران را درگیر فعالیت های مفید اقتصادی کرده و تلاش کنیم این مهم در جای خود رسیدگی شود.

وزیر کشور تاکید کرد: باید با طراحی سامانه ها و ارتباط آنها با هم، روند انتقال کالاها را رصد کنیم تا اگر قاچاقی رخ می دهد، از ابتدای مسیر کالای قاچاق رصد شود.

وحیدی ادامه داد: نظام بانکی هم مهم است زیرا پول قاچاق شاید بخواهد وارد بانک ها شود، باید عالمانه، دقیق با قاچاق برخورد کرد.

وی خاطرنشان کرد: مرزها باید شکوفاترین محل برای تجارت و فعالیت اقتصادی باشد. توجه به اقتصاد مرزها اهمیت زیادی دارد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 344
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران