پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 6696 تاریخ : 1391/08/01-09:07:24
,16,17,20,
محصول همکاری گروه های داخلی با دشمن است

رحیمی: اخلال در بازار ارز

محصول همکاری گروه های داخلی با دشمن است

معاون اول رئیس جمهوری از صادرکنندگان درخواست کرد تا ارز حاصل از صادرات خود را در چهارراه استانبول نفروشند.


 

 به گزارش بانک و صنعت، وی گفت: نرخ ارز بازار آزاد را هر روز فردی به نام «جمشید ...» تعیین می کند.
محمدرضا رحیمی در مراسم روز ملی صادرات گفت: اخلال در بازار ارز را نیروهای خارجی در خارج از مرزهای کشور ایجاد نکرده اند، بلکه دشمن این اخلال را به وسیله نیروهای داخلی خود ایجاد کرده است.
معاون اول رئیس جمهوری افزود: وزیر و رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران می توانند شهادت دهند که بنده همواره در راه رفع برداشتن موانع پیش روی صادرکنندگان تلاش کرده ام، این در شرایطی است که صادرکنندگان نباید اجازه دهند که دشمن از رفتار آنها شاد شود.
وی تصریح کرد: 32 سال است که تحریم پیش روی ملت ایران قرار گرفته است؛ اما راهکارهایش را نیز به خوبی آموخته ایم. بنابراین صادرکنندگان باید برای دور زدن تحریم ها، ارزهای حاصل از صادرات را به گونه ای منصفانه با رعایت سود و بهره خود به کشور بازگردانند و این بهترین راه مقابله با تحریم است.
رحیمی گفت: این استدعای دولت از صادرکنندگان برای ارایه ارز خود به دولت از سر عجز نیست؛ بلکه این درخواست صورت می گیرد تا اگر صادرکننده ای راه را گم کرده است، به راه راست برگردد. این در حالی است که دولت تضمین می کند که در بازگشت پول صادرات به کشور اجازه ضرر به صادرکنندگان ندهد؛ البته برخی از صادرکنندگان این درخواست دولت را نپذیرفته اند که باید خطاب به آنها گفت که نوبت ما نیز می رسد، البته این سخن از باب تهدید نیست.
به گفته معاون اول رئیس جمهوری، دولت نه بخشش می خواهد و نه ایثار؛ بلکه از صادرکنندگان تقاضا دارد که ارز حاصل از صادرات را برای باز کردن گره از کار کشور وارد نمایند.
وی اظهار داشت: قصد دولت رصد کردن و حساب و کتاب کردن ارز صادرکنندگان نیست، بلکه خواستار این است که صادرکنندگان ارز حاصل از صادرات را در چهارراه استانبول نفروشند و به دولت ارایه دهند.
رحیمی تصریح کرد: صادرکنندگان نفع دولت را تضمین کنند و ما نیز جبران ضرر صادرکنندگان را تضمین می کنیم؛ بنابراین به زودی باید با صادرکنندگان بنشینیم و نمایندگان صادرکنندگان با نمایندگان دولت دستورالعملی را تدوین کنند که چگونه ارزهای حاصل از صادرات را به جریان بیندازیم.
وی ادامه داد: با این کار خاری از پای ملت بیرون آورده می شود، در حالیکه دشمن تحریم آزاردهنده را در دستور کار قرار داده است؛ این در شرایطی است که در اسفندماه سال گذشته، اعلام شد که اگر در داخل مشکل نداشته باشیم، تحریم را دور می زنیم؛ اما مشکل ما در داخل کشور است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 205
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران