پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 578182 تاریخ : 1400/01/29-11:34:16
,17,
مبارزه با فرار مالیاتی، بهترین راهکار تحقق عدالت مالیاتی است

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی:

مبارزه با فرار مالیاتی، بهترین راهکار تحقق عدالت مالیاتی است

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در بازدید از اداره کل امورمالیاتی استان گیلان گفت: مبارزه با فرار مالیاتی، بهترین راهکار تحقق عدالت مالیاتی است.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از رسانه مالیاتی ایران، سید علی آقازاده، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیرکل امورمالیاتی استان گیلان، ضمن تقدیر از تلاش های مجموعه مالیاتی استان تاکید کرد: همه ما به سهم خود و در هر جایگاهی که هستیم باید تلاش کنیم تا باری از دوش مردم برداریم.

وی ضمن تاکید بر لزوم برخورد با پدیده فرار مالیاتی گفت: عدالت مالیاتی باید برقرار باشد و به مودیان این احساس القا نشود که در حق آنها اجحاف شده و کسانی با درآمد بالاتر از آنها هستند که مالیاتی پرداخت نمی کنند یا میزان مطالبه مالیات از آنان ناچیز است.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مبارزه با فرار مالیاتی، بهترین راهکار تحقق عدالت مالیاتی است، افزود: فساد و مواردی همچون فرار مالیاتی کار مردم عادی نیست، عموم شهروندان به تکالیف خود دراین خصوص عمل می کنند و این موارد از اشخاصی سر می زند که دارای قدرت بوده و به منابع قدرت متصل هستند.
آقازاده همچنین با اشاره به اهمیت رضایت مردم از خدمات دریافتی از دستگاه های اجرایی گفت: باید با همکاری و تعامل امور را پیش ببریم و از مشکلات مردم بکاهیم و در این میان تذکرات ما مسئولین به یکدیگر نیز باید دوستانه و در جهت اصلاح امور باشد.
وی با اشاره به اهمیت نظام مالیاتی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: هر کجا نیاز به حمایت و دفاع از حق باشد با تمام توان در کنار مجموعه مالیاتی استان خواهم بود.
در ادامه، محسن محمدی پور، مدیرکل امورمالیاتی استان گیلان ، نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در اداره کل امور مالیاتی استان در 10ماهه سال جاری گفت: مقابله با فرار مالیاتی نیازمند یک عزم جدی و همکاری تمامی دستگاه ها از قوای مختلف می باشد.
وی همچنین با اشاره به ظرافت های کار وصول مالیات افزود: از یک سو باید درآمدهای دولت تامین شود و از سوی دیگر نیز باید شرایط سخت اقتصادی مردم را در نظر گرفت که این مسئله خصوصا در سال آینده که مالیات عملکرد سال جاری مورد بررسی قرار می گیرد حساس تر است، چون شیوع کرونا به بسیاری از کسب و کارها آسیب واردکرده است.
محمدی پور افزود: گیلان یک استان گردشگری محسوب می شود و بسیاری از کسب و کارها وابسته به حضور مسافرین است که این امور متاثر از کاهش مسافرت ها در دوره کرونا بوده است.
مدیر کل امور مالیاتی استان گیلان در پایان تاکید کرد: مجموعه مالیاتی استان به عنوان سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی تمام تلاش خود را برای مقابله با فرار مالیاتی و تحقق عدالت مالیاتی به کار خواهد گرفت.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 244
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران