پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 589271 تاریخ : 1400/07/03-15:02:35
,17,22,
ماموریت «صمت» در اشتغال و صادرات

ماموریت «صمت» در اشتغال و صادرات

وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر خود به ایلام از ایجاد دو میلیون شغل در حوزه صنعت و برنامه ریزی های صورت گرفته طی 6ماه دوم سال جاری برای افزایش صادرات پنج میلیارد دلاری و تمرکز بر افزایش صدور تولیدات صنعتی داخلی خبر داد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از دنیای اقتصاد- 3 مهر 1400- سیدرضا فاطمی امین گفت: دولت تلاش می کند تا چهار سال آینده چهار میلیون شغل در کشور ایجاد شود که از این میزان 2 میلیون شغل در حوزه صنعت و بر عهده وزارت صمت است.

وی اظهار کرد: امسال به لحاظ اقتصادی سالی ویژه محسوب می شود و امیدواریم با تلاش و کمترین هزینه از این مشکل عبور کنیم. تحول در بخش اقتصادی از اولویت های مهم دولت سیزدهم است که باید با همدلی این امر مهم تقویت شود. وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: با تهیه سند همه برنامه ها، منابع مالی و عملکرد مدیران بر مبنای اجرای این برنامه ارزیابی می شود که این موضوع طی هفته های آینده در پنج استان کشور از جمله ایلام آغاز می شود. فاطمی امین یادآور شد: مدیران استانی ظرفیت ها و فرصت های اقتصادی استان ها را شناسایی و مشکلات قابل حل را پیگیری کنند. وزیر صمت با بیان اینکه بیکاری مشکل همه کشور است، اضافه کرد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده با تکمیل طرح های تولیدی نیمه تمام اشتغال چشمگیری ایجاد می شود.

فاطمی امین اظهار کرد: کسری بودجه به سبب کمبود منابع و افزایش هزینه هاست که با برنامه ریزی می توان این موضوع را نیز رفع کرد. وی تصریح کرد: همچنین با افزایش تولیدات و توسعه بخش اقتصادی می توان عمران شهری شهرستان ایوان را حل کرد زیرا بخشی از هزینه های تولیدات از محل ارزش افزوده این واحدها پرداخت می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته طی 6ماه دوم سال جاری پنج میلیارد دلار تولیدات صنعتی داخلی بیش از سال گذشته به کشورهای خارجی صادر خواهد شد.

فاطمی امین گفت: عمده مشکلات واحد های تولیدی نبود سرمایه در گردش، منابع مالی، صادرات و... است که طی بازدید از پنج واحد صنعتی شهرستان ایوان این مشکلات به وضوح مشخص و باید در سطح کلان حل شود.

وی افزود: برای حل مشکلات تولیدکنندگان از اوایل شهریورماه گروه ویژه ای برای فعال کردن واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل تشکیل شده است. همچنین برای صادرات ضوابط کلی تعریف و طی هفته آینده بخشی از مشکلات بنگاه های تولیدی حل می شود.

فاطمی امین با بیان اینکه مشکلات تولیدکنندگان و فعالان صنعتی از دغدغه های این وزارتخانه است، افزود: در این راستا تلاش می شود با کمترین دغدغه مشکل صادرات این واحدها رفع شود.

علاوه بر این، وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست بررسی پروژه های نظام توزیع کالا و خدمات که با حضور معاونان و مدیران مربوطه برگزار شد، گفت: با اجرای کامل برنامه های نظام توزیع کالا و خدمات، بخشی از تورم کشور که ناشی از نقدینگی به سبب عدم انسجام نظام توزیع است، حل خواهد شد. فاطمی امین افزود: اگر نظام توزیع کالا و خدمات ارتقا یابد نقش بسیار حائز اهمیتی در مهار تورم و نقدینگی خواهد داشت که اثرات مثبت خود را بر سفره مردم و معیشت آنها نشان خواهد داد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه زمان بندی اجرای پروژه های نظام توزیع کالا و خدمات تا پایان سال باید تدوین شود، از شروع پروژه های این برنامه از هفته آینده خبر داد.

وزیر صمت در ادامه، تصریح کرد: اجرای پروژه های برنامه باید به صورت مداوم مورد پایش و رصد قرار گیرد که به همین منظور یک ماه آینده (هفته اول آبان ماه) اولین جلسه پایش به منظور بررسی عملکردهای این برنامه برگزار خواهد شد.

فاطمی امین بیان کرد: با ذی نفعان این حوزه نیز باید جلسه برگزار شود تا پروژه ها و برنامه های نظام توزیع از نقطه نظر آنها مورد بررسی قرار گیرد و راهکارهای آنها نیز در این برنامه گنجانده شود. وی همچنین اعلام کرد: با زمان بندی انجام شده (تا اواسط آبان ماه) برنامه کامل نظام توزیع کالا و خدمات ابلاغ عمومی خواهد شد. وزیر صمت در این خصوص یادآوری کرد: برنامه مرتبط با حوزه خودرو نیز تدوین و اهداف کمی، راهبردها و پروژه ها تعریف شده است که در این زمینه نیز با ذی نفعان حوزه خودرو جلسه هماهنگی برگزار شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 248
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران