پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 621118 تاریخ : 1401/08/18-14:14:29
,17,13,
قیمت کالای اساسی به شهریور1400 بازمی گردد

قیمت کالای اساسی به شهریور1400 بازمی گردد

معاون دیجیتال و فناوری شرکت فارا با بیان این که درپی ارز ترجیحی و با صدور کالا برگ الکترونیک، کالاهای اساسی با قیمت شهریور 1400 عرضه می شود، گفت: زیرساخت اجرای کالابرگ فراهم ست.

به گزارش بانک و صنعت، هادی کاشف با حضور در استودیوی پخش زنده برنامه گفتگوی اقتصادی لزوم تجهیز کشور به زیرساخت فنی برای اعطای کالابرگ را متذکر شد و تاکید کرد که بدون هزینه اضافی برای کشور بابت زیرساخت، رفتار خرید مردم هم نباید تغییر کند.

وی با اعلام این که شرکت مطبوع اش از سوی وزارت کار، مکلف به اجرای طرح کالابرگ الکترونیک شده است، افزود: وزارت صمت همکاری دارد و شرایطی ایجاد تا کالابرگ محقق شود.
مجری طرح کالابرگ الکترونیکی از تجهیز کشور به زیر ساخت خبر داد و گفت: فروشگاه ها باید یک دستگاه کارتخوان داشته باشند تا اقلام مورد نظر در اختیار مردم قرار گیرد و دولت در صدد تصویب آئین نامه های اجرایی است.
*حساسیت به کوپن باید برطرف شود
در ادامه وحید توسلی، مشاور مدیرعامل فارا با اشاره به این که قانون یک بسته کامل در کالابرگ در نظر گرفته است، گفت: قرار بود یارانه پر درآمدها حذف شود و اگر عدالت اجتماعی همین باشد، وزارتخانه مشخصی به منظور تحقق آن مکلف است.
داستان کالابرگ اما متفاوت است و باید گفتگوهای بیشتری صورت دهیم و قانونگذار در این زمینه تصمیم گرفته است؛ بنابراین اگر به چرایی ها دقت کنیم بخشی از حساسیت ها حل می شود.
توسلی در پاسخ به اظهار نظر یکی از مهمانان که تاکید کرد ممکن است کالابرگ هم مانند ارز 4200 به بیراهه برود، افزود: ارز 4200 مصوبه مجلس نبود و تصمیمی بود که بخشی از دولت قبل گرفت و به نام شخص خاصی هم معروف شد و لذا تصمیمی قانونی نبود.
*کالا برگ کوپن نیست
مجری طرح اجرای کالابرگ الکترونیک ادامه داد: بر اساس جمع بندی تقنینی به این نتیجه رسیدند که ارز ترجیحی باید حذف شود و در این بین در قانون اشاره شده است که حذف ارز ترجیحی موجب زیان به مصرف می باشد.
لذا برای کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی ارز در نظر گرفتند و برای جبران زیان مصرف کننده تلاش می شود از طریق کالابرگ الکترونیکی اقدام گردد که یک نوع اعتبار هوشمند است نه کوپن.
توسلی افزود: در امور پزشکی هم از طریق بیمه ها چنین اتفاقی صورت می گیرد و مشابه کالابرگ به کرات در کشور صورت می گیرد ولی نباید تجربه کوپن را تداعی کند.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 231
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران